Activitatea componentelor
« Înapoi

A fost lansat procesul de facilitare - faza naţională, 2005

La începutul lunii aprilie 2005 a fost lansată cea de-a doua rundă de competiţie. Aceasta implică desfăşurarea procesului de facilitare în comunităţile şi unităţile de învăţământ care au depus scrisori de interes.În cadrul acestui proces sunt implicate 1,156 de comunităţi şi 2,217 de unităţi de învăţământ din mediul rural care beneficiază de asistenţa a 117 facilitatori.

Prin intermediul procesului de facilitare, şcolile din mediul rural şi comunităţile sunt încurajate:
– să îmbunătăţească calitatea procesului educaţional;
– să colaboreze pentru identificarea nevoilor reale ale şcolii;
– să găsească soluţiile adecvate rezolvării problemelor identificate;
– să consolideze relaţiile de comunicare între şcoală şi membrii comunităţii locale în vederea îmbunătăţirii procesului educaţional.

În fiecare judeţ există o echipă de facilitatori alcătuită din 2-3 persoane. Durata facilitării va fi de cel puţin trei zile pentru fiecare comunitate locală. În timpul acestor vizite, facilitatorul desfăşoară următoarele activităţi:
- pregăteşte Consiliul de Administratie în vederea întocmirii Planului de Dezvoltare şcolară;
- pregăteşte Echipa de Subproiect în vederea identificării unei teme de subproiect şi întocmirii acesteia.

Mai jos sunt prezentate câteva impresii primite din partea facilitatorilor.

• „Am avut nu numai plăcuta surpriză să constat maturizarea comunităţilor în care am lucrat dar şi încântarea de a vedea cum şcolile sunt din ce în ce mai evident nişte vectori de schimbare şi modernizare..." (Braşov)

• „...Drept urmare, am părerea că această COMPONENTĂ 2 este extraordinară şi îi felicit cu toată sinceritatea pe cei care au gândit-o. Îmi pare rău că ea nu este de o amploare financiară mai mare să permită o recompensă mai substanţială pentru şcolile/comunităţile care lucrează bine. Este singurul reproş pe care îl pot aduce. Aş fi renunţat la alte componente în favoarea alocării mai multor granturi. De ce consider Componenta 2 atât de importantă? Pentru că este singura dată după ‘90 când oamenii din comunitate sunt puşi să lucreze în mod serios împreună. La Ciocăneşti, Primarul care a stat de la un cap la altul al sesiunii (5 ore) mi-a zis că pânp acum au mai fost invitaţi pe la diverse informari cu privire la proiecte şi, de fiecare dată, li se spunea "faceţi şi voi nişte proiecte, că sunt bani destui", dar niciodată până acum nu li s-a spus că trebuie să plece de la o analiză de nevoi, de la depistarea problemelor cu care se confruntă comunitatea. A afirmat că acum are o "imagine mult mai clară a comunităţii pe care o gospodareşte". La Dichiseni am avut prezenţi, printre alţii, doi preoţi tineri. Ambii s-au implicat foarte tare deoarece sunt preocupaţi de istoricul localităţilor ce compun comuna. „Am luat foarte în serios această activitate pentru că eu o consider extrem de importantă pentru a crea modele de lucru în echipă, ceea ce la noi, în cea mai mare parte, se intâmplă foarte rar". (Calaraşi)

• „... Nu mi-a venit să cred că poate fi atât de fascinant, chiar dacă e teribil de greu. Lumea nu e obişnuită cu lucrul în echipă, nu prea au cunoştinţă de noţiunile cu care operăm, .....e rural. Un domn primar, lămurit să rămână, căci şi părerea lui conta, la sfârşit m-a întrebat daca nu poate fi ajutată şi primăria sa poată elabora proiecte...E minunat!"

• „...Cât priveşte facilitarea merge chiar foarte bine ... este foarte mult de lucru, timpul zboară, judetul este întins, avem nevoie de câte o zi întreagă pentru facilitare, revenim seara târziu, obosiţi ...dar deosebit de mulţumiţi. Am întâlnit oameni foarte interesaţi, am avut o prezenţă foarte bună la fiecare facilitare pe PDS: primari, medici, şefi de post, agenţi economici, preoţi, părinţi, cadre didactice. M-a impresionat dorinţa tuturor de face ceva pentru şcoală, pentru comunitate. Dincolo de micile neînţelegeri, inerente, am plecat de fiecare dată din comunitatea facilitată cu mulţumirea că oamenii doresc să se implice - sper din toată inima să nu rămână la faza declarativă". (Alba)

• „Am facilitat un CA cum visează fiecare facilitator: cu iniţiativă, dornic de muncă, conştiincios. Înainte de întâlnire am înmânat doamnei directoare câteva materiale, pe care am avut surpriza să le văd xeroxate apoi la fiecare participant la întâlnire, dar nu numai atat, materialele fuseseră citite, am observat sublinieri, insemnări... La întâlnire au participat 5 cadre didactice (3 din şcoala coordonatoare şi câte unul din şcolile subordonate), 3 părinţi, preotul, primarul şi ... pădurarul. Primarul şi preotul au fost deosebit de activi, am rămas impresionată. Am trecut prin fiecare element al PDS-ului într-o armonie deplină. La idei de subproiecte lucrurile au continuat în aceeaşi stare de spirit, fiecare participant venind cu idei cât mai interesante, ba mai mult, dacă proiectele propuse vizau mai mult şcoala, se corectau singuri ,,Dar comunitatea ?", fiecare oferea câte ceva: primarul - un spaţiu la căminul cultural, preotul - terenul de lângă biserică, parinţii se ofereau să presteze diverse activităţi. Credeam că visez...." (Mehedinţi)

Interes general

17.07.2009 Solicitare scrisori de intentie - INFO

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finantare Externa, intentioneaza sa depuna proiecte strategice în cadrul cererii de propuneri strategice POSDRU 2009, în vederea obtinerii finanţării din instrumente structurale. Proiectele în curs de elaborare urmeaza să se deruleze pe o perioada de 3 ani (de la data semnarii contractului de finantare), vizând dezvoltarea resurselor umane din sistemul de învăţământ.


17.07.2009 Solicitare scrisori de intentie - educatie timpurie

Proiectul in curs de elaborare este intitulat „Gradinita – membru activ al comunitatii integratoare” si urmeaza a se derula pe o perioada de 3 ani (de la data semnarii contractului de finantare), avand ca obiectiv general promovarea incluziunii sociale în domeniul educaţiei timpurii prin creşterea gradului de cooperare transnaţională.


17.07.2009 Solicitare scrisori de intentie - socio-umane

Proiectul aflat in curs de elaborare este intitulat „Mediu colaborativ de formare continuă pentru profesorii de ştiinţe socio-umane” si urmeaza a se derula pe o perioada de 3 ani (de la data semnarii contractului de finantare), avand ca obiectiv general dezvoltarea unei formări profesionale continue de calitate şi îmbunătăţirea calificării capitalului uman din domeniul predării ştiinţelor socio-umane.


Licitatii
Concursuri
Evenimente