« Înapoi

Proiectul „Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activităţi de mentorat”

 
Dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice prin activitati de mentoratProiectul „Dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice prin activitati de mentorat” este selectat în cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 (POS DRU) si finantat din Fondul Social European.
Proiectul se va derula pe o perioada de 3 ani (2008 – 2011), fiind implementat în parteneriat cu Educaţia 2000+ Consulting şi Millenium Design Group.
Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de mentorat la nivelul şcolii, contribuind astfel în mod direct la îmbunătăţirea calificării cadrelor didactice şi a formatorilor (mentorilor) şi acordându-le acestora un sprijin semnificativ în carieră.
Obiectivul general al proiectului este de a asigura accesul la un învăţământ de calitate pentru elevii din localităţile defavorizate prin intermediul dezvoltării profesionale continue a cadrelor didactice din învăţământul obligatoriu (clasele I-IX).
 
 

Proiectul urmăreşte:

  • Sa optimizeze calificarea cadrelor didactice din mediul rural şi din mediul urban defavorizat şi sa le abiliteze in construirea unei oferte educaţionale moderne şi diversificate, centrată atât pe nevoile de dezvoltare ale elevilor, cât şi pe nevoile specifice comunităţii locale, care să corespundă standardelor naţionale de calitate;
  • Sa structureze un set de competenţe profesionale cadrelor didactice care să permită formarea la elevi a unor capacităţi de învăţare de-a lungul întregii vieţi, precum şi de integrare socială armonioasă, inclusiv sporirea şanselor de a urma parcursuri de învăţare ulterioare care să le faciliteze găsirea unui loc de muncă într-o piaţă a muncii modernă, flexibilă şi inclusivă;
  • Să ofere celor 29.000 de cadre didactice şi a celor 2.720 de şcoli incluse în proiect resurse de predare şi de învăţare în vederea îmbunătăţirii etosului şi culturii instituţionale a şcolii (promovarea unor valori comportamentale şi reducerea violenţei în şcoală, dezvoltarea adecvată a unei oferte curriculare la decizia şcolii şi întărirea legăturii şcoală-comunitate, aplicarea în practica imediată a principiilor educaţiei incluzive), în vederea diversificării cunoştinţelor şi practicilor cu privire la managementul orelor de curs, la implementarea strategiilor educaţionale moderne, a unor metode eficiente şi individualizate de predare şi de evaluare continuă a cunoştinţelor şi deprinderilor elevilor; şi
  • Să stimuleze şi să sprijine cadrele didactice în construirea unei oferte educaţionale care să ia în considerare elevii cu caracteristicile lor individuale (mediul social de provenienţă, contextul etno-cultural, ritmul individual de dezvoltare şi de învăţare etc.)   

 

Interes general

17.07.2009 Solicitare scrisori de intentie - INFO

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finantare Externa, intentioneaza sa depuna proiecte strategice în cadrul cererii de propuneri strategice POSDRU 2009, în vederea obtinerii finanţării din instrumente structurale. Proiectele în curs de elaborare urmeaza să se deruleze pe o perioada de 3 ani (de la data semnarii contractului de finantare), vizând dezvoltarea resurselor umane din sistemul de învăţământ.


17.07.2009 Solicitare scrisori de intentie - educatie timpurie

Proiectul in curs de elaborare este intitulat „Gradinita – membru activ al comunitatii integratoare” si urmeaza a se derula pe o perioada de 3 ani (de la data semnarii contractului de finantare), avand ca obiectiv general promovarea incluziunii sociale în domeniul educaţiei timpurii prin creşterea gradului de cooperare transnaţională.


17.07.2009 Solicitare scrisori de intentie - socio-umane

Proiectul aflat in curs de elaborare este intitulat „Mediu colaborativ de formare continuă pentru profesorii de ştiinţe socio-umane” si urmeaza a se derula pe o perioada de 3 ani (de la data semnarii contractului de finantare), avand ca obiectiv general dezvoltarea unei formări profesionale continue de calitate şi îmbunătăţirea calificării capitalului uman din domeniul predării ştiinţelor socio-umane.


Licitatii
Concursuri
Evenimente

Sesiunea de lucru și de diseminare a rezultatelor proiectului, Sinaia, februarie 2013

De la debutul anului 2013 și până în prezent, activitatea de promovare-informare a obiectivelor, activităților și rezultatelor Proiectului privind Reforma Educației Timpurii a fost susținută prin organizarea și desfășurarea a două acțiuni, astfel: · în perioada 19-22 februarie 2013, a avut loc la Sinaia o sesiune de lucru și de diseminare a rezultatelor proiectului · în perioada 18-21 aprilie 2013, a avut loc la Sinaia un seminar privind procesul de dotare a unităților școlare cu materiale didactice pentru desfășurarea activității claselor pregătitoare din cadrul proiectului.