Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
Exemple de buna practica
toggle
Exemple de buna practica Elena Darie 24.05.2010 11:21
RE: Exemple de buna practica Marian Burtea 26.05.2010 22:28
RE: Exemple de buna practica Aura Lazar 30.05.2010 01:02
RE: Exemple de buna practica doina bisca 05.06.2010 21:45
RE: Exemple de buna practica SERBAN DANIELA 01.06.2010 22:54
RE: Exemple de buna practica Dorina Mihail 03.06.2010 11:50
Prezentare PowerPoint SERBAN DANIELA 03.06.2010 17:16
RE: Exemple de buna practica Mariana Bortun 06.06.2010 19:57
RE: Exemple de buna practica rodica teodorescu 07.06.2010 22:26
RE: Exemple de buna practica Aura Lazar 07.06.2010 19:48
RE: Exemple de buna practica ALINA ILIE 12.11.2010 18:36
RE: Exemple de buna practica vasilescu iuliana 16.11.2010 22:10
RE: Exemple de buna practica ANTONETA IMPUSCATU 19.11.2010 18:05
RE: Exemple de buna practica Felicia Mirica 28.11.2010 19:10
RE: Exemple de buna practica FLORENTINA OLTEAN 02.12.2010 22:12
RE: Exemple de buna practica irina ehimov 05.12.2010 21:52
RE: Exemple de buna practica stela baciu 08.12.2010 16:23
RE: Exemple de buna practica naum antuaneta 08.12.2010 17:52
RE: Exemple de buna practica Valentina Ivan 09.12.2010 20:19
RE: Exemple de buna practica gheorghe badescu 12.01.2011 09:44
RE: Exemple de buna practica stefan cotoran 17.01.2011 18:43
RE: Exemple de buna practica natalia vladescu 19.01.2011 18:48
RE: Exemple de buna practica parascheva badescu 20.01.2011 09:07
RE: Exemple de buna practica alina muscalu 20.01.2011 22:29
RE: Exemple de buna practica DANIELA-LILIANA DASCALU 29.01.2011 00:03
RE: Exemple de buna practica Dorina Mogos 29.01.2011 22:12
RE: Exemple de buna practica viorel vasile 30.01.2011 11:42
RE: Exemple de buna practica Andrei Anisoara 06.03.2011 12:43
Exemple de buna practica
24.05.2010 11:21
“9 din 10 oameni afirmă că sunt mai productivi atunci când în preajma lor este o atitudine pozitivă.” (Cât de plină ţi-e găleata?, Tom Rath, 2007)

Stimati colegi,
Aplicaţiile propuse în cadrul cursului unde am abordat modulul 7, Valori comportamentale şi reducerea violenţei în şcoală, ne-au condus spre concluzia că nu există rețete unice de rezolvare a situaţiilor în care apare agresivitatea sau violenţa. Ati afirmat ca există modalităţi de acţiune care, în unele cazuri merg, iar în altele nu. Şi merg doar dacă se analizează cu multă responsabilitate, în fiecare caz, factorii generatori ai violenţei şi motivele care au condus la declanşarea acesteia.
Cu totii am agreat ideea că nu putem opri violența prin pedepse, reguli sau excluderi, adică prin violență. Nu facem decât să o legitimăm ca soluție pentru conflicte și să dăm un exemplu nociv: cel mare (autoritatea) poate oricând să amenințe, să intimideze și să pedepsească pe cel mic în numele unor reguli, idealuri sau al propriei voințe (vorba ceea: ”că așa vor mușchii mei”).
Și ca să nu fim nedrepti, am recunoscut faptul că există inițiative și tot felul de programe anti-violență care se desfășoară în școli. Holurile sunt pline de afișe și desene pe această temă, dar care nu par să aibă vreun efect calmant asupra copiilor. Și nu ne miră.
Si totusi, ce am putea face? Am putea transforma școlile în medii cu adevărat democratice, unde învățarea se petrece spontan și liber, regulile sunt respectate de toți, adulți și copii, iar problemele sunt discutate de întreaga comunitate, ai cărei membri sunt egali din toate punctele de vedere.
Dacă nu putem modifica sistemul, putem începe cu noi înșine. Dacă vorbim și ne purtăm așa cum am vrea să vorbească și să se poarte copiii, le vom da exemplul de care au nevoie. Dacă le arătăm cum să gestioneze calm și empatic un conflict, vor renunța la violență. Dar cel mai important este să-i respectăm cu adevărat și să-i considerăm egali cu noi înșine.

Vă invit, in acest spatiu dedicat discutiilor pe marginea temelor de reflectie propuse de modulul 7, să impartășiți, din experiența voastră, despre comportamente eficiente ale cadrului didactic si despre activităti de succes, practicate în gestionarea colectivului de elevi, în relaţia cu aceștia, pentru prevenirea fenomenului violenţei în şcoală .

prof. Elena Darie – mentor, Tulcea
RE: Exemple de buna practica
26.05.2010 22:28 ca răspuns la Elena Darie.
„Scoala ar trebui sa ofere un climat psiho-social stabil, incercand sa evite tensiunile de orice fel. Elevilor ar trebui sa li se explice ca cel mai bun mod de rezolvare a problemelor este de a discuta, de a dezbate, si, in nici un caz, de a apela la violenta”, este de parere unul dintre respondentii unui studiu privitor violenta in scoala.
Conform rezultatelor sondajului, responsabilitatea pentru propagarea violentei, sub toate formele ei, este impartita intre: strada (75%), mediul familial (54%), mass-media (23%) si scoala (21%).
Intre factorii care contribuie la crearea unui context favorabil violentei, cel mai vehiculat este anturajul. Sondajul releva ca, majoritar, actele de violenta pot fi puse pe seama unui anturaj nepotrivit, generator de comportamente deviante.
Un alt element favorizant pentru actele de violenta este lipsa de educatie (85%).
„Lipsa de educatie genereaza un comportament primar, brutal, lipsit de respect si conduce la violenta”, este de parere un respondent al studiului.Rădăcina latină a termenului violenţa este vis , care înseamnă “forţă” şi care trimite la ideea de putere, de dominaţie, de utilizare a superiorităţii fizice, deci a forţei, asupra altuia.
„In momentul in care in educatia unui adolescent se gasesc lacune, acesta devine influentabil si, de cele mai multe ori, aceasta se transforma in violenta. Elevii ar trebui invatati sa comunice”, considera un alt respondent in timp ce alt raspuns ne arata ca „educatia permite sublimarea impulsurilor violente, conducand la insusirea unor valori umaniste”.
Pentru a schimba această mentalitate, copiii ar trebui să înveţe:
a) să recunoască violenţa
b) să facă faţă conflictelor folosind alte mijloace decât cele violente.

Dar ce ar trebui sa facem ca sa inlaturam pe cat se poate aceasta violenta , care este de mai multe feluri :
• fizică şi verbală;
• instrumentală, prin care se menţin sau se obţin anumite obiecte sau statute;
• ostilă ironică spre enervare,supărarea,jignirea sau tachinarea cuiva;
• defensivă are la bază mânia, enervarea;
• ludică , manifestată în competiţii sportive, culturale;

In primul rând, trebuie sa conştientizam dimensiunile fenomenului si efectele sale negative asupra comportamentului copiilor (evident, alături de alte cauze).

In al doilea rând, rezolvarea problemei -violenta scolara- nu se poate realiza decât prin efortul comun al tuturor factorilor implicaţi in educaţie,cei mai importanţi fiind şcoala si familia. Parteneriatul familie-şcoala are in acest context un rol foarte important.

In practica şcolara exista mai multe modalitati de colaborare a invatatorilor cu familiile elevilor:

- şedinţe cu părinţii –cadrul organizat al unor analize riguroase asupra influentei exercitate de diferiţi factori, printre care si televiziunea asupra copiilor.
- lecţiile si serbările ţinute in fata părinţilor permit familiei sa vadă manifestările elevilor, rezultatele muncii lor, trăirile si comportamentul acestora; aceste activitati vor fi urmate de analize bazate pe discuţii sincere, stima, cointeresare in obţinerea eficientei maxime in educarea copilului.



Burtea Marian profesor de religie la scoala Garvan -Jijila cu clasele I-VIII, jud Tulcea
RE: Exemple de buna practica
30.05.2010 01:02 ca răspuns la Marian Burtea.
In mod gresit violenta este acceptata ca o cale de rezolvare a conflictelor.Acest lucru produce multe probleme, deoarece copiii invata din mediul in care traiesc. Cu cat mediul cultiva mai mult violenta, cu atat copiii se vor obisnui mai mult cu ea, vazuta ca o practica de rezolvare a conflictelor. Pentru a schimba aceasta mentalitate, le putem arata copiilor nostri cum sa faca fata conflictelor folosind mijloace non-violente.

Lazar Aura; Grup Scolar Macin, Tulcea
RE: Exemple de buna practica
01.06.2010 22:54 ca răspuns la Elena Darie.
Bună ziua tuturor!
Rolul profesorului este acela de a stimula dorinţa de învăţare a elevilor. Un element principal care trebuie creat în clasă este cooperarea. Odată asigurat acest element, cooperarea duce la asimilarea de interacţiuni pozitive. Cursul susţinut de d-na mentor Elena Darie a fost interesant (mai ales modulele 1, 3 şi 7), am aprofundat metode complexe, cu multe implicaţii pedagogice. Proiectul de lecţie este rezultatul probei practice pentru evaluarea finală, urmând să postez şi un material PowerPoint în care să prezint metodele interactive folosite.
Prof. Şerban Daniela, limba engleză, Gr. Şc. ,,Constantin Brătescu" Isaccea
Ataşamente: proiect didactic-prof. Serban Daniela.doc (12.529,0k)
RE: Exemple de buna practica
03.06.2010 11:50 ca răspuns la Elena Darie.
Buna ziua!
Increderea in sine sta la baza capacitatii de a te exprima si de a gasi cele mai bune solutii pentru rezolvarea problemelor. Increderea in fortele proprii, spun psihologii, asigura jumatate din energia necesara rezolvarii sarcinilor. Copiii apreciati, care au incredere in sine cauta sa impace, sa aplaneze conflictele.
Atasez materiale pe care le-am sustinut la proba practica pentru evaluarea finala.
Mihail Dorina, Grup Scolar "C. Bratescu" Isaccea, Jud. Tulcea C.D.I.
Ataşamente: Comunicare - proiect de lectie.doc (1.626,0k), Act.ppt (9.943,5k)
Prezentare PowerPoint
03.06.2010 17:16 ca răspuns la Elena Darie.
Aceasta este prezentarea PowerPoint realizată pentru evaluarea finală a cursului ,, Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activităţi de mentorat". Îi mulţumesc doamnei mentor Elena Darie pentru tot ce am învăţat.

Prof. Şerban Daniela
Grup Şcolar ,,Constantin Brătescu" Isaccea, jud. Tulcea
Ataşamente: Pezentare evaluare finală, prof. Şerban Daniela.ppt (17.540,0k)
RE: Exemple de buna practica
05.06.2010 21:45 ca răspuns la Marian Burtea.
Buna seara ,stimati colegi.
Ma numesc Doina Bisca ,prof la catedra textile-pielarie la grupul scolar Macin si pot spune ,referitor la Violenta scolara ,ca exista multi factori care o determina ( mediul familial ,dificultatile de comunicare elevi-profesori , sanctiunile, programele scolare prea incarcate, ,dorinta de putere si prestigiu,) dar se poate interveni pentru reducerea violentei daca:
-se identifica elevii cu potential violent
-se valorifica aptitudinile si capacitatil;e elevilor care au comis acte de violenta ( in scoala noastra, un elev care dorea sa iasa in evidenta prin comportamentul violent fata de colegi a fost introdus in echipa de teatru a scolii si acum si-a schimbat , comportamentul .
-se desfasoara teme relavante despre violenta si combaterea violentei
-se organizeaza programe si activitati extra-curriculare cu participarea cadrelor didactice, parintilor si a unor specialisti.
- se desfasoara concursuri /expozitii tematice despre violenta
Acum la sfarsit de curs . ma alatur si eu colegilor , si ii multumesc doamnei prof. mentor ELENA DARIE,pentru modul in care ne-a transmis cunostintele sale, pentru parcurgerea modulelor de la cursul .Dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice prin activitati de mentorat.
A fost un curs interesant , si am acumulat cunostinte noi ,pe care le voi folosi la clase de elevii unde predau discipline tehnice.
RE: Exemple de buna practica
06.06.2010 19:57 ca răspuns la Elena Darie.
Violenţa !!!!!
Personal nu am avut de-a face cu manifestări grave de violenţă. Dacă profesorul tratează elevii cu respect acelaşi lucru va primi. " Ce ţie nu-ţi place altuia nu face!" şi am zis tot.
Mulţumesc doamei mentor pentru răbdare!
Prof. Borţun Mariana
Limba şi literatura românâ
Liceul " Gh. M. Murgoci" Măcin-Tulcea
RE: Exemple de buna practica
07.06.2010 22:26 ca răspuns la Elena Darie.
Buna ziua,
Din experienta mea didactica pot sa va impartasesc faptul ca am intalnit violenta sub diverse aspecte, la toate formele de invatamant. De aceea consider ca fiecare cadru didactic trebuie sa aiba capacitatea de a stabili relatii de colaborare si un climat adecvat in grupul de elevi, precum si capacitatea de a solutiona conflictele. Cursul sustinut de doamna mentor Elena Darie a fost deosebit de interesant tratand teme de reala utilitate pentru profesori. Atasez prezentarea in Power Point a lectiei, aceasta fiind element al probei practice pentru evaluarea finala

prof. psihologie-logopedie Rodica Teodorescu, Grup Scolar Ctin Bratescu, Isaccea-Tulcea
Ataşamente: prezentarea lectiei.ppt (15.014,0k)
RE: Exemple de buna practica
07.06.2010 19:48 ca răspuns la Elena Darie.
Dragi colegi,
Am ajuns la finalul cursului de mentorat. Ce am invatat la modulele studiate, am incercat sa aplic in proiectul didactic pe care il atasez aici.
Ataşamente: metode__interactive_de_grup AURA.ppt (480,0k), proiect didactic mentorat-Aura.doc (313,0k)
RE: Exemple de buna practica
12.11.2010 18:36 ca răspuns la Elena Darie.
Buna seara
"VIOLENTA ESTE ARMA CELOR SLABI"
Violenţa în şcoală este o realitate pe care n-o putem nega şi nici neglija. Lucrul cel mai important este să găsim metode eficiente de combatere a violenţei, de orice fel ar fi ea, pentru că altfel acest fenomen se va croniciza şi va fi greu de stăpânit în contextul societăţii actuale. Este necesară prezenţa în fiecare şcoală a unui psiholog care să consilieze elevii şi să colaboreze cu profesorii, dar se face simţită şi necesitatea educării părinţilor, mai ales că unele conflicte au fost escaladate tocmai prin implicarea acestora, ajungându-se la ameninţări cu moartea şi bătăi în plină stradă. Situaţia devine problematică atunci când aceste incidente se repetă foarte des, fie când violenţa este foarte puternică sau se manifestă asupra profesorilor. Sunt necesare măsuri pentru întărirea securităţii, respectiv angajarea unor firme de pază şi o mai bună colaborare cu poliţia, instalarea unor sisteme de supraveghere video în curtea şi holurile şcolii.
În această problematică este vorba de răspunderea cetăţenilor, adolescenţi şi adulţi deopotriva.
Nu trebuie promovată atitudinea de a tolera violenţa (în cazul bătăilor din curtea şcolii, sau în clasă), ci de a lua atitudine, după posibilităţi, împotriva violenţei.
Ilie Alina educatoare
Grup Scolar Gricol Topolog(Sambata Noua)
RE: Exemple de buna practica
16.11.2010 22:10 ca răspuns la Elena Darie.
Copiii invata din viata pe care o traiesc

Daca un copil creste printre critici,
Invata sa condamne.
Daca un copil creste in ostilitate,
Invata sa lupte.
Daca un copil e ridiculizat,
Invata sa fie sfios.
Daca un copil traieste in rusine,
Invata sa se simta vinovat.
Daca un copil e crescut cu toleranta,
Invata sa fie rabdator.
Daca un copil e mereu incurajat,
Invata sa fie increzator.
Daca un copil e pretuit,
Invata sa aprecieze.
Daca un copil traieste in onestitate,
Invata ce e dreptatea.
Daca un copil simte ca e in siguranta,
Invata sa aiba credinta.
Daca un copil are asentimentul celorlalti,
Invata sa se placa pe sine.
Daca un copil traieste in buna intelegere si prietenie,
Invata sa descopere in lume iubirea.
(Dorothy Law Nolte)
Aceste versuri m-au ajutat sa raspund desepri unor intrebari legate de comportament.Intre frustrare si agresivitate exista o legatura foarte stransa.
RE: Exemple de buna practica
19.11.2010 18:05 ca răspuns la Elena Darie.
Ma numesc Impuscatu Antoneta - profesor chimie Scoala "Ion Creanga" - I.C.Bratianu, Tulcea

Violenta in scoala este una din problemele actuale ale scolilor, dar nu atat din prisma actorilor implicati cat si din prisma mass-mediei.
Violenta se poate manifesta intre colegi de clasa, dar si intre elevi si cadrele didactice. A media un conflict tine de tactul nostru pedagogic. Am fost pusa in astfel de situatii de-a lungul carierei si de fiecare data am incercat sa joc rolul unuia din cei implicati. Am avut succes deoarece argumentele mele erau mai solide si nu tratam problema cu ura. Nu raspunzi cu violenta la violenta - este comunicarea catre fiecare din elevi.
RE: Exemple de buna practica
28.11.2010 19:10 ca răspuns la Elena Darie.
Buna seara!

Violenta scolara este determinata de mai multi factori, si anume : mediul familial, dificultati de comunicare elev-profesor, dorinta de a fi in centrul atentiei.
Pentru a reduce din violenta putem arata copiilor cum sa faca fata conflictelor folosindu-se de mijloace non-violente.

Mirica Felicia - educator/ invatator
Grup Scolar Agricol Toplog
RE: Exemple de buna practica
02.12.2010 22:12 ca răspuns la Elena Darie.
Ma numesc OLTEAN FLORENTINA sunt profesoara de RELIGIE la scoala cu clasele I-VIII "ION CREANGA" I.C.Bratianu.

"Învaţă de la toate..."

Învaţă de la apă să ai statornic drum.
Învaţă de la flăcări că toate-s numai scrum.
Învaţă de la umbră să treci şi să veghezi.
Învaţă de la stâncă cum neclintit să şezi.

Învaţă de la soare cum trebuie s-apui.
Învaţă de la vântul ce adie pe poteci.
Cum trebuie prin lume de liniştit să treci.
Învaţă de la toate căci toate-ţi sunt surori,
Cum treci frumos prin viaţă,
Cum poţi frumos să mori!

Învaţă de la vierme că nimeni nu-i uitat..
Învaţă de la nufăr să fii mereu curat.
Învaţă de la flacări ce-avem de ars în noi.
Învaţă de la ape să nu dai înapoi.

Învaţă de la umbră să fii smerit ca ea.
Învaţă de la stâncă să-nduri furtuna grea.
Învaţă de la soare ca vremea să-ţi cunoşti.
Învaţă de la stele că-n cer sunt multe oşti.

Învaţă de la greier când singur eşti să cânţi.
Învaţă de la lună să nu te înspăimânţi.
Învaţă de la vulturi când umerii ţi-s grei.
Şi du-te la furnică şi vezi povara ei.

Învaţă de la floare să fii gingaş ca ea.
Învaţă de la miel să ai blândeţea sa.
Învaţă de la păsări să fii mereu în zbor.
Învaţă de la toate că totu-i trecător.

Ia seama fiu al jertfei prin lumea-n care treci
Să-nveţi din tot ce piere cum să traieşti în veci!

...din lirica norvegiană



Aceste versuri ne demonstreaza ca totul in jurul nostru incearca sa ne indrume catre perfectiune.
RE: Exemple de buna practica
05.12.2010 21:52 ca răspuns la Elena Darie.
Buna seara!

Niciodată nu am crezut ca la violenţă trebuie sa răspunzi cu violenţă. Deşi, sigur, acesta este primul instinct al fiecăruia dintre noi. Violenţa în aproape toate cazurile are un substrat mai profund. Fie este modul de apărare din cauza nesiguranţei, fie este răspunsul la o violenţă anterioară, fie este teribilism, dorinţa de a se impune într-un anumit fel. Consider ca fiecare profesor trebui sa caute supapa prin care trebuie dezamorsată aceasta situatie. Iar intotdeauna aceasta se concretizează prin vorbe bune, discuţii, o atitudine pozitivă, motivantă pentru elev, care să-i arate că poate avea încredere în profesor. Nu întotdeauna am avut succes sau nu pe termen lung, dar asa am incercat să fac pentru că fiecare copil merită să încerci.

Ehimov Irina, profesor de limba si literatura romana, Scoala cu clasele I-VIII, Slava Cercheza
RE: Exemple de buna practica
08.12.2010 16:23 ca răspuns la Elena Darie.
Scolii ii revine o responsabilitate majora in educarea si formarea la elevi a atitudinilor si comportamentelor non-violente. Educatia in scoala trebuie sa vizeze ansamblul personalitatii elevului, urmarind sa-i formeze nu numai orizontul cultural, ci si cel afectiv, motivational, volitiv, atitudinal, sa-i sustina eforturile, sa-i largeasca interesele, sa-i determine progresiv orientarea si sa-i optimizeze procesul de socializare.
In mediul scolar se intalnesc adesea urmatoarele forme de violenta:
-fizice: bataia, lovirea, pedepse corporale ;
-emotionale: intimidarea, umilirea, amenintarea, izolarea;
-verbale: denigrarea, poreclirea (forma de dispret, de înjosire), înjuraturile.
Multe dintre aceste violente pot fi evitate, personalul implicat în procesul de învatamânt având în acest caz un rol esential. Relatii umane bazate pe respect, încredere si cunoastere, dar si întelegerea corecta a distantei între elev si profesor – toate acestea stau la baza autoritatii dascalului.

prof. limba si literatura romana Baciu Stela, scoala cu clasele I-VIII Ciucurova
RE: Exemple de buna practica
08.12.2010 17:52 ca răspuns la Elena Darie.
buna seara
Violenta in scoli este un fenomen intalnit in scolile din Romania. Violenta verbala da nastere violentei fizice, motiv pentru care sistemul educational ar trebui sa intervina prin masuri de solutionare a conflictelor scolare, prin introducerea unor cursuri care sa ofere sprijin atat parintilor cat si elevilor-problema. Una dintre aceste solutii este prezenta unui psiholog care sa consilieze elevii si sa colaboreze cu cadrele didactice in vederea reducerii riscului de violenta.
RE: Exemple de buna practica
09.12.2010 20:19 ca răspuns la Elena Darie.
Aparitia diferitelor forme de violenta in mediul scolar devine, adesea, un lucru obisnuit. Luarea in stapanire a fenomenului violentei nu se poate decat daca ii sunt cunoscute cauzele, originile, formele de manifestare si posibilitatile de prevenire. Problema violentei in scoala trebuie sa devina o tema de reflectie pentru cei implicati in actul educational.
Personal nu am avut de-a face cu elemente grave de violenta dar scoala dispune de importante resurse pentru a concepe programe de prevenire a violentei si pentru a rupe cercul vicios al violentei in mediul scolar.
A lupta contra violentei scolare inseamna a ameliora calitatea relatiilor si a comunicarii intre toate persoanele angrenate in actul educational.


Ivan Valentina
Scoala cu clasele I-VIII Slava Cercheza
RE: Exemple de buna practica
12.01.2011 09:44 ca răspuns la Elena Darie.
In activitatea pe care am desfasurat-o pana in prezent la catedra de matematica, nu am avut conflicte cu elevii mei, aceasta ca urmare a intelegerii si respectarii drepturilor si indatoririlor ce reveneau ambelor parti.
In vederea diminuarii- eliminarii violentei in scoala noastra folosim ca modalitati: unitatea de actiune a colectivului de cadre didactice, cunoasterea si respectarea de catre elevi si cadre didactice a regulamentului de ordine interioara al scolii, consilierea continua a elevilor si parintilor, organizarea de activitati scolare si extrascolare diversificate in functie si de interesul elevilor.
Reimprospatarea cunostintelor privind violenta in scoala prin participarea la cursul de dezvoltare profesionala prin activitati de mentorat, reprezinta pentru mine un sprijin real in maniera in care voi aborda rezolvarea eventualelor neintelegeri ce vor aparea intre elevi, dar mai ales a preintampinarii aparitiei acestora.

Prof. Badescu Gheorghe Scoala Slava Cercheza
RE: Exemple de buna practica
17.01.2011 18:43 ca răspuns la Elena Darie.
buna seara
Violenta este o realitate a zilelor noastre,insa in scoala noastra si de cand sunt eu invatator,nu m-am izbit niciodata de asa ceva,acest fapt datorandu-se cred,in mare parte educatiei primite in familie si in scoala.
Insa,daca acest fenomen va lua amploare in anii ce vin,recomand existenta in fiecare scoala a unui consilier sau psiholog
Stefan Cotoran,Slava Cercheza
RE: Exemple de buna practica
19.01.2011 18:48 ca răspuns la Elena Darie.
Buna Seara!
Este foarte mult de spus despre rolul cadrelor didactice in prevenirea fenomenului de violenta in scoala.
Ceea ce este de subliniat, este faptul ca violenta in scoli a crescut in mod ingrijorator, chiar si la ciclul primar, unde acest fapt era mai rar intalnit.
In ceea ce ma priveste, mi s-a intamplat foarte rar, in generatiile pe care le-am pastorit, sa am copii violenti sau care sa manifeste indisciplina.
Consider ca au fost situatii rare, in primul rand datorita comportamentului meu la clasa sau in activitatea extracurriculara, cat si a modului in care am rezolvat- rapid si eficient – cazurile ivite.
Celor care intampina astfel de situatii le recomand cartea “Noi metode si strategii pentru managementul clasei” de J Olsen si Th. Nielsen. Vor avea multe de invatat despre modul in care vor fi gestionate cazurile de indisciplina si violenta.
Vladescu Natalia, invatatoare la Scoala cu cls. I-VIII Slava Cercheza
RE: Exemple de buna practica
20.01.2011 09:07 ca răspuns la Elena Darie.
,,Violenta umileste, frange sufletele. Cel umilit va trece cu greu peste aceasta stare,, Este motivul oircarei activitati educative si nu numai, pe care o desfasor cu elevii mei.
Daca apar animozitati in cadrul colectivului pe care il conduc trecem imediat la rezolvarea conflictului, chiar in grupul in care acesta a aparut. Cel care a fost agresiv verbal sau fizic, este pus sa spuna ce anume il deranjeaza si sa-si ceara scuze celui pe care l-a suparat.
Numarul redus de elevi, contactul permanent cu familia, sprijinul comunitatii locale, au facut posibil ca scoala in care lucrez sa nu se transforme intr-un spatiu de manifestare a violentei sau a altor acte ilegale
.
Badescu Parascheva Scoala Slava Cercheza
RE: Exemple de buna practica
20.01.2011 22:29 ca răspuns la Elena Darie.
Profesorul are menirea de a asigura un climat adecvat si de a stimula dorinta de invatare a elevilor. In cadrul activitatii scolare si extracurriculare cooperarea joaca un rol important in relationarea dintre elevi. Cunoscandu-se mai bine reusesc sa depaseasca mai usor neintelegerile dintre ei si sa evite conflictele violente.
RE: Exemple de buna practica
29.01.2011 00:03 ca răspuns la Elena Darie.
VIOLENTA - o metoda nebenefica omenirii.......
Potrivit tezelor lui Freud asupra frustrarii s-a constatat ca violenta este totdeauna urmarea unei frustrari si ca o frustrare antreneaza totdeauna un comportament violent.
Copilul care nu traieste intr-un mediu familial adecvat,cu parinti avand probleme de socializare,alcoolici.sau dezbinati, dezvolta de multe ori unele frustrari,care de cele mai multe ori duc la o dezlantuire violenta din partea copilului,in mediul social,fata de colegi,mai ales daca parinti sunt violenti cu acesta. De multe ori violenta naste violenta.
Este important sa creem un mediu familia pentru elevii nostri,sa-i invatam sa nu le fie teama sa vorbeasca despre problemele lor,sa le dezvoltam afectivitatea spre ce inseamna sa impartasesti aproapelui din problemele tale si ce risc ne paste daca interiorizam supararile,frustrarile si ne manifestam violent. Copilul trebuie sa fie inatat de mic ce inseamna aceste lucruri,si cat de important este ca intr-o societate sa nu existe violenta.
Pentru ca in zilele de astazi violenta se manifesta foarte des,si aici nu este vorba doar de violenta care presupune un act fizic,ci de violenta verbala care isi face loc tot mai mult in cadrul grupului de elevi.Cate cazuri nu am vazut,in care elevii se filmau in timp ce se loveau sau injurau...acest lucru a inceput sa fie ceva natural,normal...cazurile devin tot mai dese in cadrul invatamantului romanesc si ar trebui sa invatam sa le combatem cumva....
Elevul violent nu va dezolta competente...iar daca numarul de elevii violenti va creste,gradul de invatare va scadea dramatic si atunci vom forma elevi cu abilitati de a fura,de a da in cap...
Este bine ca la nivelul institutiei scolare sa existe si un psiholog care sa ii ajute pe acesti copii cu probleme comportamentale,de limbaj,sa le ofere siguranta iar noi sa ii implicam in activitati in care sa le aratam cat de rau isi fac lor ,in primul rand, daca se comporta violent fata de ceilalti.


Postez aici cateva creatii culese,care ne vor face sa ne dam seama cat de important este sa-l ajutam pe elev sa-si descopere gandirea pozitiva si sa lupte impotriva violentei....
Ataşamente: Cum sa spunem NU violentei....rtf (9,0k)
RE: Exemple de buna practica
29.01.2011 22:12 ca răspuns la Elena Darie.
Dupa cum bine se stie fenomenul violentei scolare este extrem de complex, iar la originea lui se afla o multitudine de factori. Scoala insusi poate reprezenta o sursa a unor forme de violenta, ea reprezinta un loc unde elevii se instruesc, invata, dar este si un loc unde se stabilesc relatii, se promoveaza modele, valori, se creeaza conditii pentru dezvoltarea cognitiva, afectiva si morala a copilului. Clasa scolara constituie un grup ai carei membrii depind unii de altii, fiind supusi unei miscari de influentare reciproca de a determina echilibrul functional al campului educational. Depinde de noi cadrele didactice cum valorificam timpul petrecut in scoala cu elevii. De cele mai multe ori, violenta in scoala fie ea verbala sau comportamentala, se manifesta pentru a atrage atentia celor din jur.
Ideal ar fi ca, pe langa masurile de prevenire sau ameliorare a acestor situatii pe care le ia cadrul didactic , sa existe si un psiholog in scoala care sa medieze conflictul.

prof. Mogos Dorina, Scoala de Arte si Meserii Luncavita
RE: Exemple de buna practica
30.01.2011 11:42 ca răspuns la Elena Darie.
Daca pana acum nu am avut cazuri problema privind violenta, se datoreaza si faptului ca in programele mele am prevazut o serie de activitati de prevenire din care mentionez pe cele mai principale:
- dezbateri pe tema violentei in general si a cele scolare in special;
- consilierea unor elevi cu predispozitii spre violenta;
- consiliere sau asistenta acordata parintilor elevilor cu comportament deviant;
- asistenta sau consiliere acordata familiilor elevilor unde se stie ca exista manifestari conflictuale sau situatii de violenta ;
- activitati cu parintii pe tema violentei si a prevenirii acesteia.
Agresiunile cum ar fi injuriile, jignirile, imbrancelile, intimidarile, vulgaritatile, si altele cu justificari minore si care nu culmineaza cu agresiuni fizice le rezolvam imediat, de regula prin impacarea partilor si nu prin masuri disciplinare.

"A lupta contra violenţei şcolare înseamnă a ameliora calitatea relaţiilor şi a comunicării între toate persoanele angrenate în actul educaţional"
Dardel Jaouadi

Invatator,
VIOREL VASILE
Scoala cu clasele I-VIII Ciucurova,jud.Tulcea
RE: Exemple de buna practica
06.03.2011 12:43 ca răspuns la Elena Darie.
Ne intalnim cu violenta la orice pas. Poate nu avem parte de ea, dar cu siguranta auzim, vedem situatii de violenta care au loc fie in familie, fie in scolile noastre. Este ingrijorator ce se intampla in zilele noastre. Drama adevarata insa o constituie scaderea nivelului de educatie, lipsa de raspundere fata de aceste acte de violenta care, parca ne depasesc.
Personal, nu am avut cunostinta de astfel de acte pentru ca, deocamdata, elevii mei au provenit din familii bune, cu simt educativ si cu credinta in Dumnezeu.