Daniela Nistor
Clasament: Avansat
Publicări: 39
Dată aderare: 02.10.2010
Mesaje recente
|
RE: Evaluarea nu este o pedeapsă!
01.03.2011 01:11
ca răspuns la Maria Borsan.
Evaluarea portofoliului Nu sunt doi elevi la fel, nu învaţă la fel, nu le este la fel de uşor să realizeze un anumit lucru. Portofoliul, ca succesiune de materiale adunate pe parcursul învăţării, reflectă strădania şi responsabilitatea asumată de elev în procesul de învăţare. Aprecierea portofoliului are în vedere în primul rând progresul realizat şi, de asemenea, efortul depus pentru realizarea acestuia. De aceea nu trebuie să se aplice acelaşi „metru”/ aceleaşi criterii de evaluare tuturor elevilor. De exemplu, în cazul unui elev dezordonat, vom aprecia ordinea şi rigoarea cu care au fost selectate piesele; în cazul unui elev care se limitează de obicei la litera manualului, putem aprecia piesele care reflectă efortul de investigare, de aprofundare, de studiu individual ş.a.m.d. Totuşi, un salt evident între primele şi ultimele piese în ceea ce priveşte calitatea materialului trebuie să fi e un criteriu comun, iar elevii trebuie încurajaţi să urmărească ei înşişi acest criteriu. Vor deveni astfel conştienţi de progresul realizat, va creşte respectul de sine şi încrederea în propriile forţe. Deşi evaluarea prin intermediul portofoliului este mai puţin riguroasă decât cea realizată prin metodele tradiţionale, ea are marele avantaj că o personalizează, oferind totodată informaţii variate pe baza cărora profesorului îşi poate întemeia o judecată completă asupra performanţelor elevului.
|
|