Anisia Mirela Tarcatu
Clasament: Incepator
Publicări: 4
Dată aderare: 21.10.2010
Mesaje recente
|
RE: Mentorat_Tulcea_Mentor, prof. Elena Darie
22.10.2010 23:01
Sunt institutor şi în acest an şcolar îmi desfăşor activitatea la o clasă în sistem simultan. Lucrând în paralel cu două clase, metodologia interactivă nu face decât să-mi uşureze munca. Orice copil e atras de joc, de noutate. Diversele metode interactive, pe care un cadru didactic le poate aplica în cadrul procesului instructiv-educativ, provoacă elevul, îi stârnesc curiozitatea, îl fac să se implice, să devină responsabil, să ducă la bun sfârşit o sarcină. Metodele interactive introduc copilul/elevul într-o lume a jocului, iar acesta se joacă fără să realizeze de fapt că învaţă. Dacă cu ani în urmă, persoanele care acum au vârsta între 45-60 ani, erau obişnuiţi cu datele şi informaţiile tehnice, citeau după manuale pline de informaţii teoretice şi ascultau indicaţiile profesorului; adulţii care acum au între 30-45 ani, erau generaţia în care imaginile şi demonstraţiile îşi făceau apariţia mai des în lecţii la fel şi discuţiile cu profesorii şi colegii, copiii generaţiei actuale, cresc expuşi la o imensitate de mesaje şi stimuli (lumea informaticii); sunt atraşi să facă mai multe activităţi în acelaşi timp şi reuşesc să îşi distribuie atenţia atât timp cât au un interes. Fără îndoială, astăzi copiii gândesc, se joacă şi învaţă diferit faţă de generaţiile anterioare. Importanţa pe care o are vizualul în viaţa lor se resimte în tot ce fac ei pentru că structurile lor mentale s-au format în timp ce ei creşteau înconjuraţi de tehnologia modernă, mintea lor caută informaţii asemănătoare celor cu care sunt obişnuiţi. Ei sunt construiţi să înveţe pe căi vizuale, prin joc şi metodele interactive se pliază perfect pe structura lor.
Tărcatu Anisia Institutor, Scoala cu clasele I-VIII, Nalbant, jud. Tulcea
|