Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
RE: Mentorat_Tulcea_Mentor, prof. Elena Darie
toggle
RE: Mentorat_Tulcea_Mentor, prof. Elena Darie
22.10.2010 23:01
Sunt institutor şi în acest an şcolar îmi desfăşor activitatea la o clasă în sistem simultan. Lucrând în paralel cu două clase, metodologia interactivă nu face decât să-mi uşureze munca. Orice copil e atras de joc, de noutate. Diversele metode interactive, pe care un cadru didactic le poate aplica în cadrul procesului instructiv-educativ, provoacă elevul, îi stârnesc curiozitatea, îl fac să se implice, să devină responsabil, să ducă la bun sfârşit o sarcină. Metodele interactive introduc copilul/elevul într-o lume a jocului, iar acesta se joacă fără să realizeze de fapt că învaţă.
Dacă cu ani în urmă, persoanele care acum au vârsta între 45-60 ani, erau obişnuiţi cu datele şi informaţiile tehnice, citeau după manuale pline de informaţii teoretice şi ascultau indicaţiile profesorului; adulţii care acum au între 30-45 ani, erau generaţia în care imaginile şi demonstraţiile îşi făceau apariţia mai des în lecţii la fel şi discuţiile cu profesorii şi colegii, copiii generaţiei actuale, cresc expuşi la o imensitate de mesaje şi stimuli (lumea informaticii); sunt atraşi să facă mai multe activităţi în acelaşi timp şi reuşesc să îşi distribuie atenţia atât timp cât au un interes.
Fără îndoială, astăzi copiii gândesc, se joacă şi învaţă diferit faţă de generaţiile anterioare. Importanţa pe care o are vizualul în viaţa lor se resimte în tot ce fac ei pentru că structurile lor mentale s-au format în timp ce ei creşteau înconjuraţi de tehnologia modernă, mintea lor caută informaţii asemănătoare celor cu care sunt obişnuiţi. Ei sunt construiţi să înveţe pe căi vizuale, prin joc şi metodele interactive se pliază perfect pe structura lor.


Tărcatu Anisia
Institutor, Scoala cu clasele I-VIII, Nalbant, jud. Tulcea

RE: Mentorat_Tulcea_Mentor, prof. Elena Darie
27.10.2010 09:02 ca răspuns la Anisia Mirela Tarcatu.
Buna ziua doamna mentor,
Metode de activizare a colectivului de elevi pentru descoperirea si intelegerea unor noi notiuni.Le folosesc in anumite momente ale lectiei si ma ajuta in demersul didactic.

profesor. Badescu Paraschiva- Scoala cu clasele I-VIII Slava Cercheza
Metodele
27.10.2010 18:35 ca răspuns la Anisia Mirela Tarcatu.
Buna seara,doamna Mentor si colegi
Metodele interactive sunt metodele care solicita mecanismele gandirii,imaginatiei,ale creativitatii si ale inteligentei,adica invatamant modern,invatamant spre care,cu pasi inceti dar siguri ne indreptam.
Pe zi ce trece observam ca interesul elevilor scade din ce in ce mai mult,iar metodele traditionale devin ineficiente.Incercam aplicarea la ore a metodelor interactive,dar este stiut ca folosirea exclusiva a unei anumite metode duce la plictisirea educabilului,deci este de dorit ca aceste metode sa fie bine insusite de dascali si apoi folosite pentru a demonstra necesitatea educatiei scolare.De aceea folosesc inca metodele traditionale,iar atunci cand mi-am insusit corect o metoda,iar timpul imi permite,nu ezit sa o aplic.Daca la inceput elevii erau obisnuiti doar cu alcatuirea de portofolii si activitati pe grupe,acum sunt dornici sa folosim metodele"turul galeriei"si "mozaicul",metode pe care mi le-am insusit in orele recente de mentorat.

Profesor-suplinitor,Naum Antuaneta scoala gen.cu cls.I-VIII,Slava Cercheza
RE: Mentorat_Tulcea_Mentor, prof. Elena Darie
30.10.2010 13:22 ca răspuns la Anisia Mirela Tarcatu.
Buna ziua dragi colegi
Consider ca pentru a fi motivaţi să înveţe, elevii trebuie implicaţi şi angajaţi în desfăşurarea lecţiilor din clasă. Elevii nu vor fi motivaţi dacă se află într-o poziţie de aşteptare pasivă ( spectatori) în clasă. Este necesar să fie participanţi activi în timpul învăţării. Când elevii nu sunt angajaţi în instruirea din clasă, ei se plictisesc.
Avantajele metodelor active:
• Transformă elevul din obiect în subiect al învăţării;
• Este coparticipant la propria formare;
• Angajează intens toate forţele psihice de cunoaştere;
• Asigură elevului condiţii optime de a se afirma individual şi în echipă;
• Dezvoltă gândirea critică;
• Dezvoltă motivaţia pentru învăţare;
• Permite evaluarea propriei activităţi.
Folosesc metodele activ-participative in toate momentele lectiei.
Prof. Mariana Costache Scoala cu clasele I-VIII Ciucurova+ Scoala cu clasele I-VIII Slava Cercheza
RE: Mentorat_Tulcea_Mentor, prof. Elena Darie
03.11.2010 17:50 ca răspuns la mariana costache.
Buna seara,doamna Mentor si dragi colegi
Ma numesc Stefan Cotoran si sunt invatator la clasa a 3-a din Slava Cercheza,jud Tulcea.Cunosterea si aplicarea la ore a noilor metode de predare-invatare,imi fac elevii mai activi,vioi si dornici de a invata.Aplic cu succes metoda Mozaic si Turul Galeriei,metode pe care le recomand cu placere.

Stefan Cotoran,scoala cu clasele I-vIII Slava CErcheza,Tulcea