Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
Modele de învatare
Modele de învatare
16.08.2013 16:43
« Având 45 de ani, din punct de vedere al dezvoltarii personale ma aflu εn perioada de continuare a dezvoltarii. Consider ca cel mai potrivit model de învatare pentru mine este « Modelul învatarii depline ». In ceea ce ma priveste pot vorbi de profesionalism în cariera mea, dar întotdeauna am în vedere dictonul « Omul cât traieste-nvata ». Modelul învatarii depline tine cont de resursele individuale ale fiecaruia(resurse de învatare ), dar urmareste si modificarea caracteristicilor cognitive si afective, toate acestea pe fondul primatului calitatii instruirii.Toate cele mai sus enumerate determina intensitatea factorului timp necesar pentru atingerea scopurilor si obiectivelor propuse.
Fiind un model de învatare complex ce reuneste resurse cognitive multiple si variate ce urmeaza a fi grefate pe fundamentele cognitive ale celui implicat în procesul de învatare, la un moment dat subiectul se poate confrunta cu dificultati în asimilarea unor cunostinte, dificultati survenite datorita unor lacune cognitive ale subiectului. De aici rezulta o scadere a randamentului de studiu dar a si motivarii, a emotiilor pozitive, a încccrederii în sine, a stimei de sine. Toti acesti factori negativi interveniti pot fi înlaturati prin tehnici de motivare, prin automotivare, prin lucru în echipa, prin revenirea asupra unor cunostinte lacunare, prin utilizarea surselor de informare media.
Aceasta metoda implica exprimarea obiectivelor sub forma unor sarcini cu enunturi clare , masurabile în timp si realiste, oferind posibilitati de desfasurare si de atingere în cadrul echipei. Evaluarea pune accent pe interevaluare de grup, pe autoevaluare, oferind posibilitatea elaborarii unor planuri de remediere , recuperare, completare. »