Victor Sibianu
Clasament: Incepator
Publicări: 10
Dată aderare: 06.07.2009
Mesaje recente
|
RE: Matricea evaluarii
09.04.2010 20:56
ca răspuns la Ramona Daniela Ţiţeiu.
În primul rând, este o întrebare foarte grea... Şi este ridicată nu numai de un profesor, nu numai de un mentor, ci şi de către un inginer... Ca să evaluezi ceva, orice, îţi trebuie instrumentul, aş zice balanţa. Ceva cu care se măsoară. Noi cunoaştem prea bine cele patru calităţi pe care trebuie să le respecte orice instrument de evaluare. Mă voi referi doar la validitate: să măsori ceea ce vrei să măsori. În cazul acesta, competenţe. Avem programa, pe baza căreia se realizează planificarea calendaristică şi a unităţilor de învăţare. La sfârşit de semestru şi de an şcolar, modul în care elevii şi-au însuşit competenţele prevăzute în planificare trebuie să se reflecte şi în catalog, adică în nota, notele elevilor... Până acum este în regulă. Dar aici apare înrebarea Ramonei...Cum? Şi mă întorc la validitate adăugând la întrebarea Ramonei alte 3 întrebări: 1. Există un instrument de măsurare a competenţelor? 2. Acest instrument, în cazul în care există, cum respectă criteriul validităţii? Câte competenţe măsoară, câte una, câte două sau pe toate cele prevăzute în planificare? 3. Nota (elevii au 2-3 note într-un semestru) elevului, pe care dintre competenţele prevăzute în programă i s-a atribuit? Să presupunem că un elev are două note într-un semestru care dau media semestrială...Cele două note pe ce competenţe le-a primit? Iar media pe care îl are la disciplina respectivă reflectă fidel modul şi nivelul de însuşire a competenţelor? Aşptept răspunsurile mentorilor şi profesorilor. Vă mulţumesc
|
|