Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
Matricea evaluarii
toggle
Matricea evaluarii
25.03.2010 20:55
Planificam sau nu evaluarea competentelor/ obiectivelor programei? Daca nu, de ce nu o facem?! Iar daca da, cum facem asta?
RE: Matricea evaluarii
09.04.2010 20:56 ca răspuns la Ramona Daniela Ţiţeiu.
În primul rând, este o întrebare foarte grea...
Şi este ridicată nu numai de un profesor, nu numai de un mentor, ci şi de către un inginer...
Ca să evaluezi ceva, orice, îţi trebuie instrumentul, aş zice balanţa. Ceva cu care se măsoară. Noi cunoaştem prea bine cele patru calităţi pe care trebuie să le respecte orice instrument de evaluare. Mă voi referi doar la validitate: să măsori ceea ce vrei să măsori. În cazul acesta, competenţe.
Avem programa, pe baza căreia se realizează planificarea calendaristică şi a unităţilor de învăţare. La sfârşit de semestru şi de an şcolar, modul în care elevii şi-au însuşit competenţele prevăzute în planificare trebuie să se reflecte şi în catalog, adică în nota, notele elevilor...
Până acum este în regulă. Dar aici apare înrebarea Ramonei...Cum?
Şi mă întorc la validitate adăugând la întrebarea Ramonei alte 3 întrebări:
1. Există un instrument de măsurare a competenţelor?
2. Acest instrument, în cazul în care există, cum respectă criteriul validităţii? Câte competenţe măsoară, câte una, câte două sau pe toate cele prevăzute în planificare?
3. Nota (elevii au 2-3 note într-un semestru) elevului, pe care dintre competenţele prevăzute în programă i s-a atribuit? Să presupunem că un elev are două note într-un semestru care dau media semestrială...Cele două note pe ce competenţe le-a primit? Iar media pe care îl are la disciplina respectivă reflectă fidel modul şi nivelul de însuşire a competenţelor?
Aşptept răspunsurile mentorilor şi profesorilor.
Vă mulţumesc
RE: Matricea evaluarii
13.04.2010 19:06 ca răspuns la Victor Sibianu.
Cand am pus problema asta..ma gandisem exact la ce zici tu, Victor:

In ce masura cele 2 note dintr-un semestru acopera competentele programei? Iar eu zic ca ele trebuie sa reflecte toate competentele programei planificate a fi parcurse in semestrul respectiv. Un prim reper care imi motiveaza afirmatia il reprezinta faptul ca..ar trebui sa existe o evaluare unitara a tuturor profesorilor - adica..profesorul Xde la o scoala oarecare ar trebui sa aiba note pe aceleasi competente ca si profesorul Y de la orice alta scoala, daca preda aceeasi disciplina la acelasi nivel de studiu!

Am si o solutie pentru asta..si am numit-o "matricea evaluarii"..E doar o planificare a evaluarii tuturor competentelor, cu precizarea momentului in care se realizeaza si cu instrumentele folosite.....
RE: Matricea evaluarii
13.04.2010 19:39 ca răspuns la Ramona Daniela Ţiţeiu.
Sunt de aceeasi parere! Sigur, trebuie dezvoltat!
RE: Matricea evaluarii
13.04.2010 19:52 ca răspuns la Ramona Daniela Ţiţeiu.
O planificare a evaluarii competentelor, cu precizarea momentului in care se realizeaza si cu alegerea instrumentelor ce trebuie folosite, presupune foarte mult talent, din partea celui care face o astfel de planificare, in asa fel incat sa cuprinda absolut tot... Evident ca aici intervine si capacitatea de a lucra in echipa. Consider ca la o astfel de planificare este necesara participarea mai multor "planificatori"...
RE: Matricea evaluarii
17.04.2010 00:08 ca răspuns la Victor Ilie.
Eu cred că, în primul rând, MECTS ar trebui să dea un model de evaluare a competenţelor pe fiecare disciplină...
Cum se face evaluarea elevilor privind competenţele la Bacalaureat...Vouă cum vi se pare? Este potrivită?
Propunerea lui Victor Ilie este nu numia bună, este absolut necesară. Nu poate face aşa ceva un om, eventual pentru clasa în care predă.
Aştept în continuare informaţii în legătură cu evaluarea elevilor în alte state. Eu am ceva date concrete despre evaluarea elevilor în Franţa, Ungaria ş Olanda. Dacă vă interesează "vi le divulg".