Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
"Practica ne omoara"
toggle
"Practica ne omoara"
13.04.2010 19:58
Cred ca acest modul este cel mai greu modul ...si de insusit notiunile, dar mai ales de aplicat teoria in practica....din ce am remarcat eu in toata perioada de mentorat de pana acum:
- de foarte multe ori e folosita evaluarea ca pedeapsa,
- cel mai adesea, singura forma de evaluare este cea scrisa (testul scris, extemporalul, lucrare scrisa, cum vreti sa-i spunem),
- caracteristicile evaluarii nu sunt respectate in proiectarea instrumentelor de evaluare,
- proiectarea instrumentelor de evaluare este o adevarata provocare,
- planificarea evaluarii este mirifica si lipseste cu desavarsire,
- nu am vazut niciodata ca un profesor sa fie interesat de momentul in care se aplica evaluarea si daca s-a asigurat ca acel copil este la momentul optim pt evaluare...si astfel, de multe ori au aparut 2 note in catalog (!!!!!!!) pt aceeasi competenta.....

Iar asta e doar inceputul listei ...

Pentru liniutele astea de mai sus si cele pe care le putem adauga, mi se pare un modul esential de discutat cu cadrele didactice, mai ales in formarea directa.....Si mi se pare foarte important de introdus ca modul tinta in analiza de nevoi....
RE: "Practica ne omoara"
20.04.2010 03:08 ca răspuns la Ramona Daniela Ţiţeiu.
Ai dreptate, Ramona!

Din pacate foarte multe cadre didactice nu au nici macar notiuni de baza si elementele esentiale ale intelegerii principiilor de elaborare a itemilor, testelor si baremelor, asa incit ... instrumentele lor de evaluare sint in mare suferinta ...
In plus, cum ziceai, evaluarea e folosita de prea multe ori fie in scop punitiv, fie doar pentru ierarhizare si pentru argumente de repros.
Nu mai zic de faptul ca evaluarea formativa e ... un vis frumos si ... un pod prea indepartat!!!

Asa incit ai dreptate - E ABSOLUT NECESAR de introdus evaluarea ca tinta ...
RE: "Practica ne omoara"
24.05.2010 20:21 ca răspuns la Octavian Patrascu.
Nu depinde decat de noi ...daca vrem cu adevarat sa aflam cat stie , ce stie elevul nostru , ce poate sa faca ...sau vrem doar sa aiba nota /calificativ in catalog sau , mai rau , sa-l facem sa simta ca la noi e puterea.

Ionica Drajgu ,invatatoare, Gr. Sc. " C. Bratescu " , Isaccea , jud. Tulcea
RE: "Practica ne omoara"
28.05.2010 13:22 ca răspuns la Octavian Patrascu.
Sunt absolut de acord cu observatiile si comentariile voastre. Radacina problemei este faptul ca formarea initiala si cea continua nu au constituit platforme pe care sa se bazeze practica zilnica. Astfel ca multe cadre didactice fie evalueaza asa cum au fost si ele evaluate pe vremea cand erau elevi (aceasta fiind o sursa sigura de inspiratie) fie sunt puse in situatia de a face evaluare criteriala fara sa fi fost invatate cum anume se face. Evaluarea formativa, ca sa nu mai vorbim de evaluarea autentica, sunt cel mai putin utilizate pentru ca necesita o preocupare permanenta, la fiecare ora, la fiecare clasa la care se preda, asa cum se pregateste activitatea de predare-invatare. E nevoie de planificare, de variate instrumente corelate cu obiectivele si continuturile, de metode de inregistrare a datelor si apoi o metoda de prelucrare a acestor date pentru a ajunge la o nota in catalog... Din pacate, cadrele didactice, in general, nu au dobandit aceste competente. Cu siguranta, insa, evaluarea viciaza procesul de invatare...
RE: "Practica ne omoara"
31.05.2010 15:22 ca răspuns la Ramona Daniela Ţiţeiu.
La noi in tara,in general,sitemul de evaluare este uneori neglijat sau i se acorda un rol minor fata de predare si invatare, fara sa se inteleaga ca de modul in care este desfasurata evaluarea depinde chiar finalizarea acestui proces. In acest sens, viata la catedra a demonstrat ca, in cazul in care la clasa ne limitam numai la aprecierea modului in care elevul si-a insusit ceea ce noi i-am transmis, acestia vor sti „din memorie“ reguli, definitii si mai putin vor apela la gandire, la invatarea prin descoperire. Specialistii in domeniu au ajuns la concluzia ca „sistemul de evaluare are o mare importanta pentru verificarea eficacitatii actului de predare si sta la baza deciziilor privind modificarile din invatamant".
Ca o concluzie la ceea ce am spus mai devreme:cursul la care am participat a fost de un real folos, obligandu-ne sa revedem metodele moderne de predare si evaluare si punandu-ne in situatia de a le folosi in procesul de predare/invatare si mai apoi evaluare.

inv.Popa vali,Scoala cu clasele I-VIII Cezieni-Olt
RE: "Practica ne omoara"
03.06.2010 13:45 ca răspuns la Octavian Patrascu.
Sincer, nici eu nu am facut mereu uz de metodele moderne de evaluare, pentru ca nu am avut intotdeauna resursele temporale si nici materiale pentru asta; in ultimii ani, insa, scoala noastra a beneficiat de multe facilitati materiale, ceea ce m-a provocat sa caut si sa exploatez la maxim oferta de pe piata educationala. Elevii sunt si ei foarte incantati de noile metode, atat de predare,cat si de evaluare si raspund foarte activ la solicitari.
Ma bucur ca am participat la acest curs deoarece mi-a confirmat parerea ca evolutia societatii trebuie asociata cu schimbari profunde si in mentalitate educationala, mai ales in ceea ce-i priveste pe parinti, care compara totul cu ceea au trait si au invatat ei acum n ani