Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
Abordari in formarea directa pe acest modul
toggle
Abordari in formarea directa pe acest modul
20.04.2010 03:24
S-ar parea ca fenomenele de violenta in scoala capata amploare, avind in vedere numarul mare de participanti la mentorat care opteaza pentru modulul 7.
Si se pare ca e vorba atit de violenta intre elevi cit si de violenta si agresivitate (de toate felurile, dar mai ales ... ne-fizica!emoticon) din partea unor cadre didactice.

In ce masura aceste constatari sunt similare cu ale voastre?

Si am mai constatat ca majoritatea cursantilor sunt in mai mare masura interesati de tehnici de reducere si combatere a fenomenului decit de investigarea cauzelor acestuia si abordarea lui din perspectiva preventiei lui.

Din acest motiv am considerat ca e necesar sa insist in formarea directa pe acest modul mai degraba pe latura prevenirii fenomeneleor de agresivitate si violenta, prin activitati care sa ajute participantii sa-si construiasca un demers proactiv si auto-reflectiv in abordarea acestui fenomen.
RE: Abordari in formarea directa pe acest modul
20.04.2010 05:45 ca răspuns la Octavian Patrascu.
Modulul 7 este ales si in clusterele mentorate de mine intrucat este considerarat util in special pentru lectiile de dirigentie si pentru lectoratele cu parintii. Cursantii sunt interesatide tehnici de mediere a conflictelor si de combaterea acestora.
RE: Abordari in formarea directa pe acest modul
20.04.2010 18:10 ca răspuns la Lelia Viorica Stinga.
Este unul din modulele alese ca tinta in toate clusterele pe care le-am mentorat anul acesta.....Si tehnicile de mediere sunt dezbatute cu foarte mare interes, pentru ca violenta, orice forma ar avea ea, este prezenta in scoala romanesca...din pacate, chiar mult "prea prezenta"!
RE: Abordari in formarea directa pe acest modul
21.04.2010 04:33 ca răspuns la Octavian Patrascu.
“Valori comportamentale si reducerea violentei in scoala” este modulul pe care l-am identificat prin analiza de nevoi si l-am abordat impreuna cu cursantii din toate clusterele din acest semestru. E interesant de observat ca, daca in semestrul trecut, in contextul in care toate grupele erau din mediul rural, modulul nu a intrunit interesul tuturor participantilor, in acest semestru, cu grupe numai din urbanul defavorizat, situatia s-a schimbat radical.
Nevoile de formare pe acest modul sunt sustinute la nivelul judetului Iasi de un studiu initiat de ISJ prin CJAPP, studiu ce a evidentiat intr-un procent semnificativ existenta fenomenului de violenta in scoala. Imediat ce se va finaliza centralizarea si interpretarea datelor voi posta modelele de chestionare (pentru elevi si cadre didactice) precum si rezultatele semnificative, ca suport pentru dezbateri cu cursantii.
In activitatea de formare accentul cade pe dezvoltarea competentelor de:
-elaborare de programe de prevenire a violentei;
-elaborarea si utilizarea de instrumente de identificare/ consiliere a elevilor aflati in situatii de risc (comportament de tip violenta/ victimizare);
-proiectarea/ desfasurarea de activitati cu elevii (cate o astfel de activitate se va desfasura in fiecare cluster din acest semestru).
RE: Abordari in formarea directa pe acest modul
22.04.2010 22:09 ca răspuns la Octavian Patrascu.
Violenţa în şcoală există şi îmbracă forme diferite: de la violenţa între elevi, violenţa elevilor faţă de profesori, a profesorilor faţă de elevi, a părinţilor în spaţiul şcolar, la violenţa în afara şcolii. Fenomenul nu pate fi abordat autonom, e nevoie de cunoaşterea interacţiunii persoană-situaţie!

Tavi, ai dreptate! Se caută soluţii! Se cer soluţii! Din păcate nu există REŢETE! Natura umană include în structura ei violenţa iar expresia "eradicarea violenţei" este inadecvata! Ce putem face este să schimbăm atitudinea faţă de violenţă, să devalorizăm violenţa prin conştientizarea consecinţelor.
RE: Abordari in formarea directa pe acest modul
03.05.2010 23:41 ca răspuns la Octavian Patrascu.
in semestrul I CJRAE Suceava in parteneriat cu Inspectoratul de Politie Judetean Suceava a realizat un studiu pe tema agresivitatii elevilor
va trimit atasat rezultatele studiului
Ataşamente: analiza_agresivitate_2009.pdf (328,8k)
RE: Abordari in formarea directa pe acest modul
30.07.2010 15:12 ca răspuns la Maria Pavelescu.
Multumesc mult ca ati impartit rezultatele cercetarii si cu noi, sunt cat se poate de utile! unele rezultate din studiu sunt socante de-a dreptul - prin urmare este nevoie de foarte multa munca pe partea asta si cred ca trebuie pornit de la un nivel de varsta foarte fraged pentru a descuraja din start anumite comportamente (decat sa ne chinuim mai traziu sa le combatem/schimbam).