Mirela Camelia Detesan
Clasament: Incepator
Publicări: 3
Dată aderare: 06.06.2010
Mesaje recente
|
RE: Proiectarea didactica
06.06.2010 21:17
ca răspuns la Maria Borsan.
Cunoştinţele noi dobândite în cadrul cursului de formare continuǎ „Dezvoltarea profesionalǎ a cadrelor didactice prin activitǎţi de mentorat“, mi-au oferit o gamǎ largǎ de informaţii de care aveam nevoie în proiectarea eficientǎ a demersului didactic. Metodele interactive pe care le-am învǎţat pas cu pas, m-au ajutat foarte mult la clasǎ, mai ales cǎ anul acesta şcolar(2009-2010) am lucrat la douǎ clase simultane, deosebit de grele, I-IV, una începǎtoare, iar alta terminalǎ. Metodele interactive de predare-învǎţare-evaluare, studiate acum mult mai bine, deoarece am fost implicatǎ ca şi cursant de cǎtre doamna mentor Maria Borşan în toate activitǎţile deosebit de antrenante, atractive şi foarte interesante. Cum copiilor le plac activitǎţile de captare a atenţiei în diferite secvenţe ale lecţiei, aşa şi mie mi-au plǎcut exerciţiile de dezgheţ de care nu ştiam. Am mai învǎţat cum sǎ-mi gestionez timpul de lucru pentru fiecare moment ce-l desfǎşor în cadrul proiectǎrii didactice, cum sǎ aplic metodele interactive la clasǎ cunoscând foarte bine elevii pentru a-i stimula sǎ gândeascǎ în mod independent. Cunoaşterea propriilor elevi influenţeazǎ procesul de predare-învǎţare-evaluare prin purul fapt cǎ aceste resurse sunt „cheia“ activitǎţilor propuse. Tipul de comunicare în relaţia profesor-elev necesitǎ o mai accentuatǎ atenţie. Astfel, pot sǎ le dezvolt capacitǎţi cu un nivel scǎzut de inteligenţǎ şi sǎ le valorific potenţialul care-l au. Am învǎţat deasemenea, despre alte metode moderne de evaluare, cum sunt PROIECTUL şi PORTOFOLIUL, în realizarea cǎrora sunt necesare respectarea unor etape de realizare şi o planificare în timp pe care mi le-am fixat acum mult mai bine. Ajungând acum la finalul cursului sper cǎ am preluat din entuziasmul, puterea de încredere în forţele proprii, caracterul personal, zâmbetul şi modul plǎcut de abordare a oricǎrei teme la clasǎ sau în afara orelor de curs, a doamnei mentor. Pentru cǎ am recapitulat şi mi-am mai îmbogǎţit cunoştinţele, pentru a pǎstra vii aceaste trǎiri şi experienţe de viaţǎ, m-am gândit sǎ le adun în „tolba inovaţiei“ şi ori de câte ori caut ceva în ea pentru a folosi la clasǎ sau extracurricular, sǎ-i mulţumesc în gând celei care ne-a instruit cu mǎiestrie pedagogicǎ ca pe nişte elevi dornici de cunoaştere. Vǎ mulţumec din suflet doamna mentor, Maria Borşan! Simt s-o spun cu toatǎ demnitatea pe care o am şi mi-aş dori sǎ pot sǎ aplic la clasǎ mǎcar 50-60% din ceea ce am învǎţat la cursul dumneavoastrǎ. Multǎ sǎnǎtate şi acelaşi entuziasm în continuare!
CURSANT, PROF. ÎNV. PRIMAR, MIRELA CAMELIA DETEŞAN Gimnaziul de Stat ,,Decebal“, Bobohalma, jud. Mureş Structură a Gimnaziului de Stat ,,Traian“- Târnăveni, jud. Mureş
|