Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
Proiectarea didactica
Proiectarea didactica
22.04.2010 15:43
Proiectarea didactica centrata pe invatare reprezintă un model inovativ care implică în mod direct şi eficient elevii în procesul de învăţare.

Avantajele sunt:
1.Este favorizată dezvoltarea unei gândiri critice si transdisciplinare ;
2.Sunt dezvoltate abilităţi ale gândirii de nivel superior(analiza, sinteza, evaluarea)
3.Sunt utilizate tipuri de evaluări multiple şi continue, instrumente si metode care dau posibilitatea elevului sa demonstreze potentialul pe care il are.
Învăţarea prin metode interactive presupune coordonarea, organizarea si facilitarea învăţării. Are loc predominant prin formare de competenţe şi deprinderi practice, prin cooperare, iar elevii exprimă puncte de vedere proprii, realizează un schimb de idei cu ceilalţi, argumentează, pun şi îşi pun întrebări cu scopul de a înţelege, cooperează în rezolvarea problemelor şi a sarcinilor de lucru .
Învăţarea devine autentică deoarece sunt valorificate cunoştintele si experientele anteriaoare, iar gândirea şi creativitate sunt stimulate de ocaziile ce permit promovarea si rezolvarea unor sarcini de lucru autentice. Personalitatea şi contribuţia fiecăruia sunt recunoscute in lectie.
RE: Proiectarea didactica
19.05.2010 06:33 ca răspuns la Maria Borsan.
Ma numesc Chiorean Carmen si sunt invatatoare de 18 ani. Consider ca invatarea bazata pe metode active, reprezinta o orientare noua pentru dascal si un mod nou de viata pentru elev. In primul rand, prin intermediul metodelor activ-participative, elevul primeste incredere in fortele proprii, se simte in siguranta in societatea in miniatura, adica clasa, care devina apta sa faciliteze colaborarea elevilor in asigurarea bunului mers al procesului de instruire. Daca scoala urmareste sa asigure o pregatire a copilului pentru viata si in situatii reale de viata, atunci se impune satisfacerea, inainte de toate, a dorintei innascute a copilului de a comunica cu alte persoane, in primul rand cu alti copii, pentru a-si face cunoscute gandurile, sentimentele, visurile, sperantele. Libera exprimare este manifestarea vietii, nu inventia unui elev deosebit de creativ. Orice copil este capabil de reusita, important este sa creem conditii favorabile dezvoltarii elevilor si sa nu-i impingem spre esec, prin exigente exagerate sau premature.
RE: Proiectarea didactica
19.05.2010 08:26 ca răspuns la Carmen Chiorean.
Carmen Chiorean:
Ma numesc Chiorean Carmen si sunt invatatoare de 18 ani. Consider ca invatarea bazata pe metode active, reprezinta o orientare noua pentru dascal si un mod nou de viata pentru elev. In primul rand, prin intermediul metodelor activ-participative, elevul primeste incredere in fortele proprii, se simte in siguranta in societatea in miniatura, adica clasa, care devina apta sa faciliteze colaborarea elevilor in asigurarea bunului mers al procesului de instruire. Daca scoala urmareste sa asigure o pregatire a copilului pentru viata si in situatii reale de viata, atunci se impune satisfacerea, inainte de toate, a dorintei innascute a copilului de a comunica cu alte persoane, in primul rand cu alti copii, pentru a-si face cunoscute gandurile, sentimentele, visurile, sperantele. Libera exprimare este manifestarea vietii, nu inventia unui elev deosebit de creativ.
RE: Proiectarea didactica
19.05.2010 08:38 ca răspuns la Carmen Chiorean.
Corectare: "să creăm"
RE: Proiectarea didactica
01.06.2010 11:10 ca răspuns la Carmen Chiorean.
Metodele activ-particiative sunt necesare in activitatea de predare,dar au si limite.De exemplu ia istorie aceasta presupune o esentializare excesiva a informatiilor si nu este totdeauna aplicabila.
Sunt Vali Galan, Scoala Deveselu, Olt si va urez succes!
RE: Proiectarea didactica
15.06.2010 22:30 ca răspuns la Carmen Chiorean.
Ma numesc Claudia Turcu, invatatoare la Scoala Generala Iernut ... din varietatea de metode interactive am prezentat in powerpointul atasat metoda ciorchinelui.
Ataşamente: ppt..ppt (298,5k)
RE: Proiectarea didactica
19.01.2011 00:26 ca răspuns la Carmen Chiorean.
Ma numesc Clinceag Daniela de la Scoala Generala Lunca Bradului, si consider ca ceea ce invatam nou este mereu un beneficiu mai ales pt . noi dascalii .
RE: Proiectarea didactica
19.05.2010 11:46 ca răspuns la Maria Borsan.
Nu pot afirma că metodele tradiţionale nu sunt eficiente iar cele moderne sunt eficiente, deoarece orice metodă are atât valenţe specifice cât şi limite specifice determinate de contextual educaţional, de personalitatea cadrului didactic şi a elevilor care le utilizează.
Totuşi metodele active şi participative sunt adevărate pârghii nu numai de educaţie, ci şi de socializare. Ele îl pun pe elev să gândească, să-şi formeze opinii proprii despre subiectul propus, opinii pe care să le poată susţine şi argumenta.
Aceste metode implică mai mult tact din partea dascălilor deoarece trebuie să-şi adapteze stilul didactic în funcţie de tipul de copil timid, pesimist, agresiv, acaparator, nerăbdător, pentru fiecare găsind gestul, mimica, interjecţia, întrebarea, sfatul, orientarea, lauda, reţinerea, aprecierea, entuziasmul în concordanţă cu situaţia.
RE: Proiectarea didactica
01.06.2010 15:11 ca răspuns la Sanda Ghira.
]mbinarea metodelor tradiţionale cu cele moderne activ-participative este soluţia ideală privind dezvoltarea motivaţiei pentru învăţare a elevului. O lecţie de geografie, asistată de calculator, videoproiector, nu este completă dacă nu avem alături şi nu folosim în mod curent la clasă hărţile şi atlasele geografice, globurile şi dicţionarele geografice... străduinţă, pasiune, dăruire...
Prof. Fota Magdalena
Şcoala cu cls. I-VIII Deveselu
RE: Proiectarea didactica
19.10.2010 19:48 ca răspuns la Magdalena Fota.
AFLASEM DE EXISTENTA CURSULUI DOAMNEI MARIA BORSAN IN URMA CU CCA. TREI SAPTAMANI, IAR DIN PURA CURIOZITATE LA INCEPUT,AM INCERCAT SA AFLU CAT MAI MULTE DETALII DESPRE CONTINUTUL SI REFERIRILE ACESTUIA, PUTAND AFIRMA ACUM CA ACEST CURS ESTE UN REAL MIJLOC DE DEZVOLTARE PROFESIONALA A CADRELOR DIDACTICE.
MA NUMESC ISTVAN LAURA-SIMONA SI SUNT INVATATOARE LA “SCOALA GENERALA CU CLS.I-VIII, LUNCA BRADULUI, JUD. MURES”, SI AS DORI SA ADAUG CA SI EU AM UTILIZAT FRECVENT ACESTE METODE INTERACTIVE CENTRATE PE ELEV, PUTAND MENTIONA CA FAVORIZEAZA DEZVOLTAREA UNEI GANDIRI CRITICE SI TRANSDISCIPLINARE SI IN ACELASI TIMP TRANSFORMA LECTIILE IN ACTIVITATI ATRAGATOARE SI DEOSEBIT DE INTERESANTE. DE ASEMENEA VIN IN AJUTORUL ELEVILOR IN INCERCAREA LOR DE A INTELEGE CAT MAI BINE CONTINUTURILE LECTIILOR CU SCOPUL DE A FI CAPABILI SA LE APLICE IN VIATA REALA.
IN URMA APLICARII ACESTOR METODE LA CLASA, AM OBSERVAT CA ELEVII AU FOST ATRASI INDEOSEBI DE CVINTET, METODA CADRANELOR, CIORCHINELE SI DIFERITE JOCURI DE ROL, DECI TOATE CELE CARE AU VALENTE CREATOARE.
RE: Proiectarea didactica
19.10.2010 20:29 ca răspuns la laura-simona istvan.
atasez textului prezentare word--proiect didactic in care am aplicat doua dintre metode:brainestormingul si cadranul
Ataşamente: proiectdelectielbromgrdi.doc (546,5k)
RE: Proiectarea didactica
23.05.2010 10:45 ca răspuns la Maria Borsan.
Sunt de acord ca acum trebuie revolutionat sistemul de invatamant, dar , desi o spunem de cativa ani buni , ar trebui sa incepem cu ,,aerisirea '' programelor scolare si corelarea lor intre ciclurile de invatamant.
Lipsa unei baze minime materiale in majoritatea scolilor ingreuneaza foarte mult munca la clasa.
Pornind de la aceste schimbari , vom putea apoi sa aplicam tot ce e necesar pentru dezvoltarea armonioasa a elevilor nostri.
RE: Proiectarea didactica
02.06.2010 12:58 ca răspuns la Maria Borsan.
Stimati colegi,
atasez templatele cu elementele vizuale de identificare a proiectului
Ataşamente: template.doc (219,0k)
RE: Proiectarea didactica
15.06.2010 20:20 ca răspuns la Maria Borsan.
Am prezentat in material cateva metode interactive care pot fi folosite in munca cu elevii la clasele primare
Ataşamente: ion creanga.ppt (3.310,0k)
RE: Proiectarea didactica
05.06.2010 23:50 ca răspuns la Maria Borsan.
Metodele interactive vin in sprijinul nostru, al cadrelor didactice, facand lectiile mai atractive pentru elevi , stimuland cooperarea si facilitand invatarea in ritm propriu . Aplic destul de des metoda "Ciorchinele" si atasez un exemplu realizat in cadrul unei lectii de recapitulare si sistematizare a cunostintelor referitoare la partile de vorbire.
Ataşamente: CIORCHINELE.pps (1.677,5k)
RE: Proiectarea didactica
06.06.2010 07:42 ca răspuns la Maria Borsan.
Am aplicat cu succes la cl. I metode interactive si am ramas placut impresionata de nivelul matur al gandirii copiilor , pusi in situatia de a emite judecati.,,Metoda palariile ganditoare ''a fost o experienta foarte interesanta pentru ei , dar si pentru mine.
Ataşamente: METODE INTERACTIVE- Doina Mihaly -Tarnaveni.ppt (351,0k)
RE: Proiectarea didactica
06.06.2010 21:17 ca răspuns la Maria Borsan.
Cunoştinţele noi dobândite în cadrul cursului de formare continuǎ „Dezvoltarea profesionalǎ a cadrelor didactice prin activitǎţi de mentorat“, mi-au oferit o gamǎ largǎ de informaţii de care aveam nevoie în proiectarea eficientǎ a demersului didactic. Metodele interactive pe care le-am învǎţat pas cu pas, m-au ajutat foarte mult la clasǎ, mai ales cǎ anul acesta şcolar(2009-2010) am lucrat la douǎ clase simultane, deosebit de grele, I-IV, una începǎtoare, iar alta terminalǎ.
Metodele interactive de predare-învǎţare-evaluare, studiate acum mult mai bine, deoarece am fost implicatǎ ca şi cursant de cǎtre doamna mentor Maria Borşan în toate activitǎţile deosebit de antrenante, atractive şi foarte interesante. Cum copiilor le plac activitǎţile de captare a atenţiei în diferite secvenţe ale lecţiei, aşa şi mie mi-au plǎcut exerciţiile de dezgheţ de care nu ştiam.
Am mai învǎţat cum sǎ-mi gestionez timpul de lucru pentru fiecare moment ce-l desfǎşor în cadrul proiectǎrii didactice, cum sǎ aplic metodele interactive la clasǎ cunoscând foarte bine elevii pentru a-i stimula sǎ gândeascǎ în mod independent. Cunoaşterea propriilor elevi influenţeazǎ procesul de predare-învǎţare-evaluare prin purul fapt cǎ aceste resurse sunt „cheia“ activitǎţilor propuse. Tipul de comunicare în relaţia profesor-elev necesitǎ o mai accentuatǎ atenţie. Astfel, pot sǎ le dezvolt capacitǎţi cu un nivel scǎzut de inteligenţǎ şi sǎ le valorific potenţialul care-l au.
Am învǎţat deasemenea, despre alte metode moderne de evaluare, cum sunt PROIECTUL şi PORTOFOLIUL, în realizarea cǎrora sunt necesare respectarea unor etape de realizare şi o planificare în timp pe care mi le-am fixat acum mult mai bine.
Ajungând acum la finalul cursului sper cǎ am preluat din entuziasmul, puterea de încredere în forţele proprii, caracterul personal, zâmbetul şi modul plǎcut de abordare a oricǎrei teme la clasǎ sau în afara orelor de curs, a doamnei mentor. Pentru cǎ am recapitulat şi mi-am mai îmbogǎţit cunoştinţele, pentru a pǎstra vii aceaste trǎiri şi experienţe de viaţǎ, m-am gândit sǎ le adun în „tolba inovaţiei“ şi ori de câte ori caut ceva în ea pentru a folosi la clasǎ sau extracurricular, sǎ-i mulţumesc în gând celei care ne-a instruit cu mǎiestrie pedagogicǎ ca pe nişte elevi dornici de cunoaştere. Vǎ mulţumec din suflet doamna mentor, Maria Borşan! Simt s-o spun cu toatǎ demnitatea pe care o am şi mi-aş dori sǎ pot sǎ aplic la clasǎ mǎcar 50-60% din ceea ce am învǎţat la cursul dumneavoastrǎ. Multǎ sǎnǎtate şi acelaşi entuziasm în continuare!



CURSANT,
PROF. ÎNV. PRIMAR,
MIRELA CAMELIA DETEŞAN

Gimnaziul de Stat ,,Decebal“, Bobohalma, jud. Mureş
Structură a Gimnaziului de Stat ,,Traian“- Târnăveni, jud. Mureş
RE: Proiectarea didactica
15.06.2010 14:07 ca răspuns la Maria Borsan.
În învăţământul contemporan auzim din ce în ce mai des despre o educaţie centrată pe elev şi despre metode interactive, cu toate că foarte puţine cadre didactice cunosc şi aplică eficient, în procesul de predare/învăţare, aceste metode.
Aceste metode nu pot avea efectele scontate dacă se abuzează de ele sau dacă sunt tratate superficial pentru că „metodele interactive urmăresc optimizarea comunicării, observând tendinţele inhibitorii care pot apărea în interiorul grupului), iar folosirea exclusivă a unei anume metode ar duce la plictisirea educabilului, deci este de dorit ca aceste metode să fie foarte bine însuşite de dascăli şi apoi folosite pentru a demonstra necesitatea educaţiei şcolare.
Ataşamente: metoda ciorchinelui descrisa si aplicata.ppt (513,5k)
RE: Proiectarea didactica
15.06.2010 19:08 ca răspuns la Maria Borsan.
Prin metode interactive înţelegem modalităţile prin care se formează şi se dezvoltă priceperile, deprinderile şi capacităţile elevilor de a acţiona asupra mediului înconjurător, de a folosi roadele cunoaşterii transformând exteriorul în facilităţi interioare, formându-şi caracterul şi dezvoltându-şi personalitatea.
Din această definiţie observăm că, în cadrul procesului educaţional interactiv, accentul este pus pe formarea de competenţe,si nu pe transmiterea logică a cunoştinţelor, astfel actorul central, elevul, este transformat într-o fiinţă raţională ce conştientizează importanţa dezvoltării personalităţii individuale, el nemaifiind o „maşină de reprodus informaţie”.
Am sa postez un material despre metoda celor 6 palarii ganditoare, metoda pe care am aplicat-o cu usurinta la clasa la care predau, clasa simultana I-III cu un efectiv de 6 elevi.
Ataşamente: powerpoint curs.ppt (2.718,0k)
RE: Proiectarea didactica
15.06.2010 19:46 ca răspuns la Maria Borsan.
Proiectarea didactica nu poate sa lipseasca din preocuparile invatatorilor si profesorilor, pentru ca o lectie buna este intotdeauna rezultatul unei proiectari corespunzatoare. Documentul de proiectare trebuie sa fie un instrument necesar de lucru pentru cadrul didactic.
Ataşamente: Metode interactive.ppt (2.651,0k)
RE: Proiectarea didactica
15.06.2010 21:52 ca răspuns la Maria Borsan.
Suntem Lorena Olaru şi Adrian Olaru, profesori de fizică şi informatică, cu o experienţă didactică de 25 de ani.
Trecerea la o metodologie mai activă, centrată pe elev, implică elevul în procesul de învăţare şi îl învaţă aptitudinile învăţării, precum şi aptitudinile fundamentale ale muncii alături de alţii şi ale rezolvării de probleme. Metodele centrate pe elev implică individul în evaluarea eficacităţii procesului lor de învăţare şi în stabilirea obiectivelor pentru dezvoltarea viitoare. Aceste avantaje ale metodelor centrate pe elev ajută la pregătirea individului atât pentru o tranziţie mai uşoară spre locul de muncă, cât şi spre învăţarea continuă.

Ataşăm două materiale având ca subiect aplicarea unor metode interactive centrate pe elev în lecţiile de fizică.
Ataşamente: metode interactive fizica.ppt (5.515,0k), Masurarea fortei de greutate.doc (367,0k)
RE: Proiectarea didactica
22.12.2010 02:22 ca răspuns la Adrian Mihai Olaru.
Am studiat cu interes cele două materiale publicate pentru care le mulţumesc colegilor mei şi sper sa nu se supere dacă le folosesc ca surse de inspiraţie.Eu folosesc des la clasă metoda ciorchinelui- în majoritatea orelor de recapitulare, precum şi metoda Ştiu- Vreau să ştiu-Am învăţat,îndeosebi atunci cand încep un nou capitol, mai ales dacă acesta se bazează pe noţiuni însuşite în clasele mai mici.
Ba chiar am sugerat elevilor ca, atunci cand învaţă lecţia curentă să-şi alcatuiasca un "ciorchine"după parcurgerea acesteia, pentru ca oferă o viziune de ansamblu asupra lecţiei, diferită de schema în care foloseau însiruiri ale termenilor nou însuşiţi.
RE: Proiectarea didactica
16.06.2010 12:18 ca răspuns la Maria Borsan.
Atasez lucrarea intitulata " Metode interactive folosite la ora de dirigentie".
Ataşamente: Nemes M Nandor - Metode la ora de dirigintie.ppt (4.449,0k)
RE: Proiectarea didacticaDin pă
22.12.2010 02:10 ca răspuns la Nandor Nemes.
Din păcate, tematica orelor de dirigenţie este impusă, prin programa şcolară de Consiliere şi orientare.E adevărat, există şi printre acestea teme interesante, de actualitate şi necesare, dar, de cele mai multe ori elevii işi doresc teme legate de noile descoperiri ştiinţifice, de istoria muzicii, de fenomenele ce ies din sfera normalului etc , teme pe care încercăm sa le inseram în orele de dirigenţie, în detrimentul celor "impuse".
RE: Proiectarea didactica
16.06.2010 13:49 ca răspuns la Maria Borsan.
ma numesc Angela Moldovan si consider ca utilizarea metodelor moderne de lucru m-a ajutat sa-mi cunosc mai bine elevii,sa aduc mai usor in atentia acestora diverse cunostinte, si totodata eleviiau avut de cistigat invatind ce inseamna munca in echipa,colaborarea.
RE: Proiectarea didactica
16.06.2010 14:15 ca răspuns la Maria Borsan.
Atasez materialul ppt in care prezint metoda interactiva de predare-invatare "Cele sase palarii ganditoare".
Ataşamente: MetodeInteractive.ppt (2.415,0k)
RE: Proiectarea didactica
16.06.2010 19:34 ca răspuns la Maria Borsan.
Am pornit la curs din "obligatie" (necesitatea acumularii de credite) si l-am incheiat din placere!!Dupa prima intalnire cu d-na Borsan am pornit parcurgerea modulelor alese cu deviza personala "DACA TRECE O ZI IN CARE NU AM INVATAT NIMIC, ATUNCI ZIUA RESPECTIVA E O ZI PIERDUTA!!" Si iata, am terminat cursul si pot afirma cu convingere ca am invatat multe lucruri noi. Unele le stiam "din auzite" dar la curs le-am realizat si practic.NICIO TEORIE NU VA BATE VREODATA PRACTICA!! Acest lucru l-am vazut la distinsa doamna Borsan la cursurile pe care ni le-a sustinut unde teoria a fost surclasata de practica!
Multumim pentru tot ce ne-ati invatat si sper ca vom gasi si in continuare un sfat bun si pertinent cum ne-ati oferit in aceste luni!!
Cu respect si ci intreaga mea consideratie- prof.Alina-Isabela Alecu; SC.GEN.Iernut
RE: Proiectarea didactică centrată pe elev
18.10.2010 11:53 ca răspuns la Alina Alecu.
Mă numesc Movilă Dorina şi sunt profesor de fizică-chimie la Şcoala Generală cu clasele I-VIII Răstoliţa. Consider că " Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activităţi de mentorat în şcoală" reprezintă cel mai important şi mai util program de formare a cadrelor didactice. Şcoala noastră beneficiază pentru a doua oră de aceste cursuri susţinute cu mult profesionalism şi dăruire de către
d-na prof. mentor Borşan Maria.
Proiectarea demersului didactic centrat pe elev presupune o nouă abordare a Curriculum-ului Naţional în care elevul trebuie să fie " propriul său agent de formare". Prin ulilizarea strategiilor şi metodelor interactive centrate pe elev, realizăm o proiectare didactică personalizată. Diversificarea formelor de organizare, a situaţiilor de învăţare asigură valorificarea propriilor abilităţi de învăţare, susţinerea unor puncte proprii de vedere, schimbul de idei, dezvoltă spiritul critic al elevilor. Personal consider că prin utilizarea unor metode de cooperare în grup în proiectarea şi realizarea demersului didactic: proiectul de cercetare în grup, experimentul pe echipe, portofoliul de grup stimulează creativitatea şi permit învăţarea interactivă. Proiectul reprezintă activitatea cel mai pregnant centrată pe elev, permite folosirea cunoştinţelor într-un nou context. Utilizez metoda proirctului atât la orele de chimie şi fizică, dar mai ales în cadrul CDŞ-ului şi în activităţile extraşcolare cu elevii, în special proiecte de protecţia mediului la nivel local şi naţional.realizarea acestor proiecte implică antrenarea elevilor, părinţilor, autorităţilor locale în activităţi complexe prin care reuşim să identificăm nevoile elevilor, şi a comunităţii. Astfel reuşim să diversiicăm şi să înbunătăţim experienţa didactică, să transformăm activităţile şcolare şi extraşcolare în activităţi interesante şi atractive.
RE: Proiectarea didactica
01.11.2010 13:53 ca răspuns la Maria Borsan.
Metodele active si interactive – un curs foarte interesant:climatul clasei relaxat,dispar multi factori de stres; elevii sunt antrenati, ca intr-un joc, intr-o continua participare si colaborare; relatia invatator-elev este una de colaborare de incredere si respect reciproc. Aceste metode duc la dezvoltarea gandirii critice, stimuleaza creativitatea ,implica active elevii in invatare, elevii isi formeaza opinii si argumente ,invata sa respecte parerile colegilor. Multumesc!, inv. Dumitru Minerva
RE: Proiectarea didactica
01.11.2010 14:41 ca răspuns la Maria Borsan.
Cursul propune un demers de învăţare despre învăţare, în cheie modernă, spiralată, în care acela care învaţă îşi construieşte propria învăţare. Şi nu numai! Prin intermediul acestui curs, am ocazia să învăţ cum să integrez în mod creativ şi inovativ resursele pedagogice moderne în propriul stil de predare pentru îmbunătăţirea procesului didactic.Vă mulţumesc! prof.Daniela Constantin, Clubul Copiilor Sighişoara
RE: Proiectarea didactica
01.11.2010 22:11 ca răspuns la Maria Borsan.
Metodele interactive folosite în orice moment al lectiei, transforma aceasta lectie intr-o activitate atractivă pentru elevi,pentru ca sunt captivante. Aceste metode şi tehnici de învăţare prin cooperare consolideaza atitudinile pozitive faţă de învăţare, îmbunătăţesc performanţele, rezultatele şcolare şi stima de sine, promovând interacţiunea pozitivă şi sprijinul reciproc între elevi. In urma aplicării acestor metode la clasa, am putut să-i cunosc mai bine pe fiecare,dar si ei au putut sa se cunoasca mai bine intre ei. Elevii au învăţat să se exprime liber,să ia atitudine,să facă observaţii în cunoştinţă de cauză,să se respecte mai mult unii pe altii, si-au dat seama că pentru realizarea unor sarcini de grup au nevoie unii de alţii, să-şi poată corecta singuri erorile, să-şi dezvolte creativitatea şi abilitatea de a lucra in echipa. Faptul ca elevii au învăţat "jucându-se" a făcut ca parcurgerea conţinuturilor să fie mai facilă,mai placuta,mai atractiva,starnindu-le mai usor curiozitatea si dorinta de cunoastere .De asemenea elevii sunt "ajutati" să caute, să cerceteze, să găsească singuri cunoştinţele pe care urmează să şi le însuşească, să afle singuri soluţii la probleme, să prelucreze cunoştinţele, să ajungă la reconstituiri şi resistematizări de cunostinţe, cu alte cuvinte îi învaţă pe elevi să înveţe, să lucreze independent.
Cursul a fost plăcut,interesant şi benefic pentru activitatea mea didactică.
Vă mulţumesc!,înv.Cozoş Elena-Nicoleta,Gimn.de Stat „Miron Neagu”,Sighişoara
RE: Proiectarea didactica
08.11.2010 21:33 ca răspuns la Maria Borsan.
Mă numesc Daniela Ioan, sunt profesoară de teorie-solfegii și pian la Gimnaziul de Stat Miron Neagu-secția muzică, Sighișoara, și doresc s-o felicit pe d-na prof. mentor Maria Borsan pentru dăruirea și profesionalismul pe care le dovedește în susținerea cursului de mentorat, la care am plăcerea să particip. Metodele active și strategiile folosite în tehnologia învățării centrate pe elev asigură o atmosferă de deschidere în clasă iar relația profesor-elev este optimizată în sensul colaborării, încrederii și respectului reciproc. Utilizând la clasă metodele active, demonstrate și susținute de d-na mentor Borsan reușim cu succes să realizăm o proiectare didactică personalizată. Mulțumesc.
prof. Daniela Ioan
RE: Proiectarea didactica
11.11.2010 20:52 ca răspuns la Maria Borsan.
Ma numesc Roman Melania - Elena si consider ca o metoda este buna daca duce la rezultatele scontate. Metodele interactive stimuleaza elevii si ii determina sa efectueze activitati independente creatoare. Ei sunt implicati activ in procesul de invatamant.
RE: Proiectarea didactica
12.12.2010 10:55 ca răspuns la Maria Borsan.
Cursul de mentorat la care am participat a venit in intampinarea necesitatii de a fi permanent informati cu noutatile din domeniul educatiei. Mi s-a parut un curs util, atractiv si interesant , atat din punctul de vedere al formei de prezentare si al continutului , cat si datorita entuziasmului de care a dat dovada doamna mentor Maria Borsan , dar si participantii la curs.
Consider ca mi-am imbogatit cunostintele legate de proiectarea lectiilor, metodele activ-participative, tipurile de invatare , cunoasterea elevilor, dar si ajutarea copiilor care prezinta probleme comportamentale sau ramanere in urma la unele materii .
In urma aplicarii noilor metode active si tehnici invatate, am avut rezultate minunate , elevii implicandu-se total in activitati , dovedind entuziasm , interes,creativitate, dorinta de a participa ,de a se face remarcati si de a invata cat mai mult .
Voi folosi si in viitor aceasta fereastra spre inovatie, fiindca lectiile sunt mult mai atractive . Imi place sa-mi aud elevii spunand: "Noua ne place la scoala!"
Multumesc pentru tot!
Invatatoare : Elena Popoviciu, Scoala Generala Albesti, Jud. Mures
RE: Proiectarea didactica
12.12.2010 12:03 ca răspuns la Maria Borsan.
Participam cu placere la un curs de dezvoltare profesionala prin excelenta interactiv,practic-aplicativ si care te determina,
datorita profesionalismului d-nei Maria Borsan sa incerci sa aplici in activitatea de zi cu zi metode alternative eficiente de predare-invatare.
RE: Proiectarea didactica
14.12.2010 20:14 ca răspuns la Maria Borsan.
Ma numesc Maria Mathe si sunt prof.ing.cu o vechime de 20 de ani.Am frecventat cu interes deosebit cursurile modulului1 si am actualizat cunostiintele mele metodice anterioare,dar mai ales le-am imbogatit. IMI PARE BINE CA M-AM INSCRIS LA ACEST CURS!
RE: Proiectarea didactica
16.12.2010 12:53 ca răspuns la Maria Borsan.
Sunt profesor cu 10 ani vechime și mă bucur că am avut prilejul să particip la cursul doamnei formator Maria Borșan deoarece am avut ocazia să-mi îmbogățesc cunoștințele metodice cu ultimele noutăți în domeniu.
RE: Proiectarea didactica
16.12.2010 13:29 ca răspuns la Maria Borsan.
Modulul ne propune un demers de învăţare despre învăţare, în cheie modernă, spiralată, în care acela care învaţă îşi construieşte propria învăţare.
Şi nu numai! Temele de reflectie şi sarcinile de lucru ne provoacă la transferarea acestor achizitii în practica la clasă.
RE: Proiectarea didactica
16.12.2010 13:31 ca răspuns la Maria Borsan.
Elaborat din perspectiva noilor abordări didactice, acest modul de formare ne propune mai puţin un demers descriptiv al „predării interactive” cât unul „experimental”, centrat pe experienţa şi achiziţiile noastre.
Aşa se face că suntem invitaţi să (re)descoperim metodologia interactivă într-o perspectivă bazată pe acţiune şi gândire critică.
RE: Proiectarea didactica
16.12.2010 13:33 ca răspuns la Maria Borsan.
Înainte de prezentarea uneia sau alteia dintre abordările interactive inovatoare suntem provocaţi s-o folosim din perspectiva celui
care învaţă, fie în cadrul unei sarcini de lucru în grup, fie prin teme de lucru individuale.
RE: Proiectarea didactica
16.12.2010 13:35 ca răspuns la Maria Borsan.
Am învăţat despre învăţare activă printr-un demers activ.
RE: Proiectarea didactica
16.12.2010 13:37 ca răspuns la Maria Borsan.
Dincolo de experimentarea procedurii am realizat şi un context de învăţare activă a unui aspect teoretic.
RE: Proiectarea didactica
16.12.2010 14:01 ca răspuns la Maria Borsan.
Învaţarea presupune înţelegerea, iar aceasta înseamnă mai mult decât cunoaşterea faptelor.
Ataşamente: Taxonomia lui Bloom.xls (29,0k)
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 08:28 ca răspuns la Maria Borsan.
Ma numesc Tavi Stoica si sunt profesor cu o vechime de 15 ani. Am participat la modulul 1 al cursului si mi-am îmbogățit cunoștințele metodice.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 08:30 ca răspuns la Maria Borsan.
Din perspectiva profesorului, proiectul de lecţie – conceput ca document separat – este recunoscut ca o formalitate consumatoare de timp şi energie.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 08:42 ca răspuns la Maria Borsan.
În contextul noului curriculum, conceptul central al proiectării didactice este demersul didactic personalizat, iar instrumentul acestuia este unitatea de învăţare.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 08:44 ca răspuns la Maria Borsan.
Întrucât programele şcolare centrate pe obiective nu mai asociază conţinuturilor în mod univoc o alocare temporală şi o anumită succesiune, prescrise fără drept de apel, rolul profesorului/ învăţătorului în conceperea şi organizarea activităţii în clasă devine mult mai important. Responsabilitatea sa faţă de abilităţile create elevilor sporeşte, de asemenea.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 09:24 ca răspuns la Maria Borsan.
În şcoala tradiţională, profesorul deţine controlul absolut asupra cunoaşterii şi, prin aceasta, asupra evenimentelor clasei, apărând astfel şi o legătură evidentă între disciplina strictă şi adevărul univoc al magistrului care ţine clasa în mână! În şcoala centrată pe elev, profesorul se estompează, este evanescent, căci, doar elevul este miezul problemei!
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 09:26 ca răspuns la Maria Borsan.
Când nu există posibilitatea de a grupa elevii altfel decât în perechi (de exemplu, datorită mobilierului fi x), se pot totuşi derula „activităţi interactive”. Cei doi elevi pot lucra împreună pentru:
1. discutarea unui text/ a unei imagini/ a unei sarcini de lucru/ a unei întrebări adresate de cadrul didactic;
2. formularea de întrebări (de adresat profesorului/ învăţătorului/ colegilor) referitoare la: o temă de lucru în clasă, testarea reacţiilor la un text/ imagine/ document sonor etc.
3. realizarea unui dialog;
4. evaluarea şi/ sau corectarea temei fi ecăruia (interevaluarea);
5. rezumarea unei lecţii la fi nal de oră;
6. avansarea unor concluzii;
7. compararea notiţelor;
8. studierea unui caz, realizarea unui experiment sau a unei cercetări.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 09:38 ca răspuns la Maria Borsan.
Ce se întâmplă de fapt când profesorii îşi încarcă elevii cu propriile lor gânduri, oricât de profunde şi bine organizate ar fi acestea? Ce se întâmplă când profesorul recurge prea des la explicaţiile şi demonstraţiile de tipul „hai sa-ţi arăt cum“? „Turnarea“ faptelor şi conceptelor gata „mestecate“ şi performarea cu măiestrie a procedurilor de către profesor interferează cu învăţarea. Fără îndoială,
prezentarea poate face o impresie imediată asupra creierului dar, în absenţa unei memorii de excepţie, elevii nu pot reţine prea mult pentru perioada următoare. Un profesor, oricât de strălucit orator ar fi , nu se poate substitui creierelor elevilor şi deci nu poate face activitatea care se desfăşoară individual în mintea fi ecăruia. Elevii înşişi trebuie să organizeze ceea ce au auzit şi văzut într-un tot ordonat şi plin de semnifi caţii. Dacă elevilor nu li se oferă ocazia discuţiei, a investigaţiei, a acţiunii şi, eventual, a predării, învăţarea nu are loc.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 09:40 ca răspuns la Maria Borsan.
Un curent didactic recent vizează învăţarea în cadrul unei discipline având ca reper competenţele expertului din domeniul exterior şcolii. Din perspectivă metodologică, aceasta ar presupune instrumentarea elevilor cu metodele favorizate de expertul domeniului pe parcursul activităţii sale. Perspectiva este nu numai interesantă, dar şi foarte efi cientă dacă este aplicată.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:15 ca răspuns la Maria Borsan.
Prelegerea – o perspectivă modernă Prelegerea este fără îndoială cea mai frecventă alegere într-o abordare didactică tradiţională. În
acest sens, este tipică imaginea profesorului la catedră (sau la tablă), care vorbeşte elevilor aşezaţi cuminţi în bancă şi (ei ascultă sau scriu după dictare). Am văzut că această abordare este foarte puţin efi cientă pentru învăţare.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:20 ca răspuns la Maria Borsan.
Ce se întâmplă de fapt când profesorii îşi încarcă elevii cu propriile lor gânduri, oricât de profunde şi bine organizate ar fi acestea? Ce se întâmplă când profesorul recurge prea des la explicaţiile şi demonstraţiile de tipul „hai sa-ţi arăt cum“? „Turnarea“ faptelor şi conceptelor gata „mestecate“ şi performarea cu măiestrie a procedurilor de către profesor interferează cu învăţarea. Fără îndoială,
prezentarea poate face o impresie imediată asupra creierului dar, în absenţa unei memorii de excepţie, elevii nu pot reţine prea mult pentru perioada următoare. Un profesor, oricât de strălucit orator ar fi , nu se poate substitui creierelor elevilor şi deci nu poate face activitatea care se desfăşoară individual în mintea fiecăruia. Elevii înşişi trebuie să organizeze ceea ce au auzit şi văzut într-un tot ordonat şi plin de semnificaţii. Dacă elevilor nu li se oferă ocazia discuţiei, a investigaţiei, a acţiunii şi, eventual, a predării, învăţarea nu are loc.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:27 ca răspuns la Maria Borsan.
În miezul discuţiilor despre legitimitatea schimbărilor în educaţie s-au ciocnit sumedenie de idei, s-a despicat firul în patru, s-a inventat roata din nou, s-au jucat retorici şi forme fără fond, şi s-a uitat, cel mai adesea, esenţa problemei, respectiv beneficiarul oricărei schimbări din şcoală.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:42 ca răspuns la Maria Borsan.
Mi-am dorit un curs de metode interactive, considerandu-le utile în predarea la clasă, deoarece atunci când elevul este în "miezul" problemei, atentia lui este mult sporită în procesul de învățare.Am aplicat în această perioadă la clasă unele dintre metodele studiate la curs.
Astfel, am aplicat
-metoda STIU/ VREAU SĂ ȘTIU/ AM îNVĂȚAT la clasa a XI-a, disciplina FIZICĂ, la studiul subcapitolului Sunetul;
-metoda DEZBATERII la clasa a XI-a,disciplina din CDȘ-UNIVERSUL, la tema:"Există viață extraterestră?" și
-metoda CUBULUI la chimie,clasa a X-a,la tema Acizi carboxilici
Elevii aun fost foarte receptivi la acest gen de activitate, iar constatarea mea este ca au reținut mult mai mult din conținutul predat decat dacă aș fi folosit metodele tradiționale active.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:54 ca răspuns la Maria Borsan.
La începutul secolului al XX-lea, un grup important de pedagogi, psihologi, medici şi dascăli acuză cu vehemenţă instituţia şcolară pentru lipsa ei de adecvare la nevoile copiilor şi la cerinţele pieţei muncii. Şcoala, considerau ei, deformează copilul în loc să-l formeze, îi închide orizontul în loc să i-l deschidă, îl obligă la nemişcare, lipsă de reacţie şi deci, nu-l pregăteşte pentru viaţă.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:56 ca răspuns la Maria Borsan.
Elevii construiesc cunoaşterea şi înţelegerea pe baza a ceea ce deja cunosc şi/ sau cred. Aceasta presupune că este esenţială afl area bagajului de reprezentări pe care elevii le posedă, căci invariabil, indiferent de natura lor, cunoştinţele vor infl uenţa învăţarea şcolară. De multe ori, aceste elemente (de „pre-cunoaştere”, căpătate în contexte informale) sunt idei rezonabile şi adecvate în diferite situaţii limitate. Dar ele pot fi şi aplicate impropriu în circumstanţe în care nu pot funcţiona ca atare.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:56 ca răspuns la Maria Borsan.
Învăţarea este mediată de mediul social în care elevii interacţionează unii cu alţii. Elevii benefi ciază de oportunităţile de a-şi împărtăşi şi confrunta ideile cu alţii. În acest proces, ideile individuale se reconstruiesc şi înţelegerea se adânceşte.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:57 ca răspuns la Maria Borsan.
Învăţarea efi cientă necesită preluarea de către elevi a controlului asupra propriei învăţări.
Elevii de succes ştiu când au nevoie de informaţii suplimentare şi când au înţeles ceva. Ei sunt metacognitivi, adică sunt conştienţi şi capabili de monitorizarea ideilor, gândurilor şi cunoştinţelor lor.
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 10:59 ca răspuns la Maria Borsan.
În şcoala tradiţională, profesorul deţine controlul absolut asupra cunoaşterii şi, prin aceasta, asupra evenimentelor clasei, apărând astfel şi o legătură evidentă între disciplina strictă şi adevărul univoc al magistrului care ţine clasa în mână! În şcoala centrată pe elev, profesorul se estompează, este evanescent, căci, doar elevul este miezul problemei!
RE: Proiectarea didactica
17.12.2010 11:15 ca răspuns la Maria Borsan.
Mă numesc Dani Hancu şi sunt profesor cu 10 ani vechime. Am participat cu interes la cursul doamnei formator Maria Borşan deoarece sunt interesat de noutăţile în domeniul metodic.
RE: Proiectarea didactica
22.12.2010 01:38 ca răspuns la Maria Borsan.
]Gândirea critică, în cele mai multe cazuri atinge nivelurile superioare ale cogniţiei,potrivit taxonomiei lui Bloom,dar dezvoltă şi capacitatea de găndire şi argumentare logică. Să nu uităm şi pragmatismul,deoarece in cursul aplicării acestor metode,elevii formulează un aspect esenţial în legătură cu o problemă apropiată lor.Aplicarea metodelor găndirii critice la fizică este posibilă în cazul rezolvării problemelor create cu situaţii impuse, a proiectării, în condiţii impuse,a unor aplicaţii ale unui fenomen sau a predării active a anumitor tipuri de cunoştinţe noi
RE: Proiectarea didactica
04.01.2011 01:19 ca răspuns la Maria Borsan.
Învăţarea presupune înţelegerea, iar aceasta înseamnă mai mult decât cunoaşterea faptelor .
RE: Proiectarea didactica
04.01.2011 01:21 ca răspuns la Maria Borsan.
Învăţarea eficientă necesită preluarea de către elevi a controlului asupra propriei învăţări: elevii de succes ştiu când au nevoie de informaţii suplimentare şi când au înţeles ceva; ei sunt conştienţi şi capabili de monitorizarea ideilor, gândurilor şi cunoştinţelor lor.
RE: Proiectarea didactica
04.01.2011 01:24 ca răspuns la Maria Borsan.
Transferul – capacitatea de a aplica cunoştinţe în situaţii noi – este afectat de gradul în care elevii
învaţă-pentru-înţelegere (şi învaţă-cu-înţelegere!).
RE: Proiectarea didactica
04.01.2011 01:25 ca răspuns la Maria Borsan.
Pentru gruparea optimă a elevilor este deosebit de util un mobilier modular; lipsa acestuia, este o problemă cu care se confruntă majoritatea dintre colegii noştri.
RE: Proiectarea didactica
04.01.2011 01:27 ca răspuns la Maria Borsan.
Pregătirea temeinică a profesorului îi oferă postura, prin care îl îndrumă pe elev să folosească obiectele și instrumentele pentru învăţare.
RE: Proiectarea didactica
04.01.2011 01:28 ca răspuns la Maria Borsan.
În această perioadă am aplicat la clasă unele dintre metodele studiate la curs:
- metoda ŞTIU/VREAU SĂ ŞTIU/AM ÎNVĂŢAT, la clasa a IX-a, disciplina Istorie;
- STUDIUL DE CAZ, la orele de Istorie (IX-XII) şi Istorie Locală- curs opţional clasa a XI-a;
Activizarea elevilor a fost peste aşteptările mele, cu rezultate apreciabile din partea tuturor elevilor.
RE: Proiectarea didactica
04.01.2011 01:29 ca răspuns la Maria Borsan.
Experienţele cadrelor didactice cu metodele colaborative evidenţiază efectul benefic al interacţiunii elevilor.
RE: Proiectarea didactica
07.01.2011 02:59 ca răspuns la Maria Borsan.
Discuţia cu clasa este fundamentală pentru învăţarea interactivă. Din perspectiva unui participant, discuţia presupune avansarea unor idei şi receptarea unei multitudini de alte idei, unele în acord, altele în dezacord cu părerile proprii, dar tocmai această varietate este aceea care provoacă gândirea la acţiune.
Din această perspectivă, discuţia prezintă o serie de avantaje:
- Crearea unei atmosfere de deschidere;
- Facilitarea intercomunicăriii şi a acceptării punctelor de vedere diferite;
- Conştientizarea complexităţii situaţiilor în aparenţă simple;
- Optimizarea relaţiilor profesor-elevi;
- Realizarea unui climat democratic la nivelul clasei;
- Exersarea abilităţilor de ascultare activă şi de respectare a regulilor de dialog.
RE: Proiectarea didactica
07.01.2011 03:02 ca răspuns la Maria Borsan.
Mozaicul presupune învăţarea prin cooperare la nivelul unui grup şi predarea achiziţiilor dobândite de către fi ecare membru al grupului unui alt grup. Ca toate celelalte metode de învăţare prin cooperare şi aceasta presupune următoarele avantaje:
- stimularea încrederii în sine a elevilor,
- dezvoltarea abilităţilor de comunicare argumentativă şi de relaţionare în cadrul grupului,
- dezvoltarea gândirii logice, critice şi independente,
- dezvoltarea răspunderii individuale şi de grup,
- optimizarea învăţării prin predarea achiziţiilor altcuiva.
RE: Proiectarea didactica
07.01.2011 03:07 ca răspuns la Maria Borsan.
Mozaicul presupune următoarele etape:
1. Împărţirea clasei în grupuri eterogene de 4 elevi, fiecare dintre aceştia primind câte o fişă de învăţare numerotată de la 1 la 4. Fişele cuprind părţi ale unei unităţi de cunoaştere.

2. Prezentarea succintă a subiectului tratat.

3. Explicarea sarcinii care constă în înţelegerea întregii unităţi de cunoaştere.

4. Regruparea elevilor, în funcţie de numărul fişei primite, în grupuri de experţi: toţi elevii care au numărul 1 vor forma un grup, cei cu numărul 2 vor forma alt grup ş.a.m.d.

5. Învăţarea prin cooperare a secţiunii care a revenit grupului din unitatea de cunoaştere desemnată pentru oră: elevii citesc, discută, încearcă să înţeleagă cât mai bine, hotărăsc modul în care pot preda ceea ce au înţeles colegilor din grupul lor originar. Strategiile de predare şi materialele folosite rămân la latitudinea grupului de experţi. Este foarte important ca fiecare membru al grupului de experţi să înţeleagă că el este responsabil de predarea secţiunii respective celorlalţi membri ai grupului iniţial.

6. Revenirea în grupul iniţial şi predarea secţiunii pregătite celorlalţi membri. Dacă sunt neclarităţi, se adresează întrebări expertului. Dacă neclarităţile persistă se pot adresa întrebări şi celorlalţi membri din grupul expert pentru secţiunea respectivă. Dacă persistă dubiile, atunci problema trebuie cercetată în continuare.

7. Trecerea în revistă a unităţii de cunoaştere prin prezentare orală cu toată clasa/ cu toţi participanţii.
RE: Proiectarea didactica
07.01.2011 03:10 ca răspuns la Maria Borsan.
Turul galeriei presupune evaluarea interactivă şi profund formativă a produselor realizate de grupuri de elevi.

1. În grupuri de trei sau patru, elevii lucrează mai întâi la o problemă care se poate materializa într-un produs

2. Produsele sunt expuse pe pereţii clasei, ca într-o galerie de artă.

3. La semnalul profesorului, grupurile se rotesc prin clasă, pentru a examina şi a discuta fiecare produs. Elevii îşi iau notiţe şi pot face comentarii pe hârtiile expuse.

4. După turul galeriei, grupurile îşi reexaminează propriile produse prin comparaţie cu celelalte şi citesc comentariile făcute pe produsul lor.
RE: Proiectarea didactica
07.01.2011 03:15 ca răspuns la Maria Borsan.
Bulgărele de zăpadă
Metoda presupune reducerea numărului de elemente, aspecte, faţete ale unei probleme/ situaţii pentru focalizarea asupra celor esenţiale. Se recomandă următoarele etape:

1. Împărţirea grupului în echipe de 7-8 persoane.

2. Enunţarea temei.

3. Notarea ideilor: fiecare membru notează pe un post-it ideea sa şi o pune pe centrul mesei.

4. Ierarhizarea ideilor: fiecare membru citeşte toate ideile şi le ierarhizează (de la 1 la 8). Se vor reţine primele două, trei. Se reuneşte apoi tot grupul cu cele două idei de la fiecare şi se repetă algoritmul. Astfel se vor reţine doar ideile/ aspectele pe care tot grupul le consideră relevante.
RE: Proiectarea didactica
07.01.2011 03:50 ca răspuns la Maria Borsan.
Cubul
Metoda presupune explorarea unui subiect din mai multe perspective, permiţând abordarea complexă şi integratoare a unei teme.
Sunt recomandate următoarele etape:
1. Realizarea unui cub pe ale cărui feţe sunt scrise cuvintele: descrie, compară, analizează, asociază, aplică, argumentează.
2. Anunţarea temei.
3. Împărţirea clasei în 6 grupe, fiecare dintre ele examinând tema din perspectiva cerinţei de pe una dintre feţele cubului.
4. Redactarea finală şi împărtăşirea ei celorlalte grupe.
5. Afişarea formei finale pe tablă sau pe pereţii clasei.
RE: Proiectarea didactica
02.02.2011 17:49 ca răspuns la Maria Borsan.
Cursul la care am participat ,sustinut de doamna Maria Borsan ,a fost bine venit.Informatiile nu au fost cu totul noi pentru mine,deoarece am mai participat si la alte cursuri bazate pe invatarea interactiva centrata pe elev.Insa metodele interactive aduc intotdeauna ceva nou,iar experienta doamnei Borsan si a colegilor cu care mai impartasim idei ,ne sunt de folos la clasa.Am sustinut si eu o lectie la comisia metodica pe care vreau sa v-o impartasesc si despre care sa va spuneti parerea.Eu folosesc la clasa multe din metodele active pentru ca sunt atractive,preferate de elevi si am observat ca se implica mult mai mult in activitate ,iar invatarea se pare ca e de lunga durata,adica informatiile prezentate cu ajutorul acestor metode se intiparesc mai usor si mai mult timp in memorie.
RE: Proiectarea didactica
02.02.2011 18:01 ca răspuns la Maria Borsan.
Incerc sa atasez proiectulmeu,dar nu cred ca reusesc.
Ataşamente: PROIECT DIDACTIC.pdf (272,5k)
RE: Proiectarea didactica
13.02.2011 19:56 ca răspuns la Maria Borsan.
Am urmat cursurile doamnei Maria Borsan si pot spune ca am incercat sa aplic in practica tot ceea ce ne-a insuflat nou.Prin conceperea in maniera moderna a lectiilor am putut sesiza o participare mai activa a elevilor si un entiziasm crescut pentru rezolvarea sarcinilor de lucru ,,imbracate"intr-o haina noua.Rezultatele obtinute de elevi au fost mult sporite,la fel si interesul lor pentru invatare.
Voi atasa in continuare un proiect de lectie(in Word) la limba si literatura romana ,in care am utilizat metode precum:
-Brainstorming
-Cadran
-Eseul de 5 minute
-Cititi.Lucrati in perechi.Comunicati
Ataşamente: proiect didactic.doc (127,5k)
RE: Proiectarea didactica
13.02.2011 20:04 ca răspuns la DANIELA BUKSZAR.
Am urmat cursurile doamnei Maria Borsan si pot spune ca am incercat sa aplic in practica tot ceea ce ne-a insuflat nou.Prin conceperea in maniera moderna a lectiilor am putut sesiza o participare mai activa a elevilor si un entuziasm crescut pentru rezolvarea sarcinilor de lucru ,,imbracate"intr-o haina noua.Rezultatele obtinute de elevi au fost mult sporite,la fel si interesul lor pentru invatare.
Voi atasa in continuare un proiect de lectie(in Word) la limba si literatura romana ,in care am utilizat metode precum:
-Brainstorming
-Cadran
-Eseul de 5 minute
-Cititi.Lucrati in perechi.Comunicati
Ataşamente: proiect didactic.doc (127,5k)
RE: Proiectarea didactica
20.02.2011 15:38 ca răspuns la Maria Borsan.
Consider acest curs unul bine venit pt. toate cadrele didactice.
Ataşamente: Olanda Ciorchine daniela.ppt (236,5k)
RE: Proiectarea didactica
20.02.2011 15:47 ca răspuns la Maria Borsan.
Ciorchinele
Ataşamente: Olanda Ciorchine daniela.ppt (236,5k)
RE: Proiectarea didactica
20.02.2011 15:49 ca răspuns la Maria Borsan.
Un proiect de lectie util la Geografia Europei
Ataşamente: olanda cu antet.doc (59,0k)
RE: Proiectarea didactica
02.03.2011 12:32 ca răspuns la Maria Borsan.
Suciu Laura - Liceul Teoretic Andrei Barseanu Tarnaveni
Ataşamente: Plan_lectie_tipuri_ARN pag.4.doc (86,0k)
RE: Proiectarea didactica
02.03.2011 13:18 ca răspuns la Maria Borsan.
Mago Attila - Liceul Teoretic Andrei Barseanu
Ataşamente: conice.ppt (1.426,0k)
RE: Proiectarea didactica
02.03.2011 13:26 ca răspuns la Maria Borsan.
Popa Doina
Liceul Teoretic Andrei Barseanu Tarnaveni
Ataşamente: cls_10.doc (1.916,5k)
RE: Proiectarea didactica
02.03.2011 13:38 ca răspuns la Maria Borsan.
Harsan Maria
Liceul Teoretic Andrei Barseanu Tarnaveni
Ataşamente: ciorchine.doc (49,5k), prezentare maria.ppt (3.126,0k), Repere pentru o viata dreapta plan de lectie.doc (297,0k)