dulgheru camelia
Clasament: Incepator
Publicări: 1
Dată aderare: 25.04.2010
Mesaje recente
|
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
25.04.2010 17:11
ca răspuns la Elena Darie.
Scopul integrării tehnologiei în instruire determină metodele şi tehnicile de lucru la clasă. Folosirea internetului, a resurselor on-line, a bibliotecilor virtuale, a comunicării on-line, are implicaţii pe care societatea în care trăim le solicită: stimulează şi dezvoltă potenţialul cognitiv multiplu al elevilor (Teoria Inteligenţelor Multiple, H. Gardner); dezvoltă abilităţile necesare în secolul XXI; contribuie la dezvoltarea abilităţilor de gândire de nivel superior (Taxonomia lui Bloom); orientează procesul de instruire către interesele elevilor (predare centrată pe elevi). Cheia pentru introducerea cu succes a tehnologiei în predare şi în învăţare... constă în acordarea unei atenţii sporite, managementului proceselor, strategiei, structurii şi mai ales rolurilor şi deprinderilor. Tehnologia este vârful aisbergului în procesul de planificare a instruirii, servind ca un vehicul util, printre altele vitale. Integrarea tehnologiilor informatice şi comunicaţionale (TIC), în procesul de predare –învăţare –evaluare, a devenit în ultimele două decenii o prioritate a politicilor educaţionale pe toate meridianele lumii întrucât se deschid noi orizonturi pentru practica educaţiei: facilitarea proceselor de prezentare a informaţiei, de procesare a acesteia de către elev, de construire a cunoaşterii. Rolul cadrului didactic din învăţământului tradiţional, de transmiţător al informaţiei, se poate transforma,prin folosirea tehnologiei informatiei,în cel de facilitator al învăţării prin regândirea propriei misiuni: crearea unui ambient (scop, informaţii, resurse, strategie) care să-i permită elevului să-şi construiască/ dezvolte cunoaşterea.
Dulgheru Camelia-profesor de Limba si literatura romana
|