Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
toggle
Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Elena Darie 03.11.2010 21:40
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie laura felea 05.05.2010 22:30
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie MONALISA PANDELE 26.10.2010 14:26
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie dulgheru camelia 25.04.2010 17:11
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Vasilica Pavel 05.05.2010 22:27
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie MIHAELA PANAIT 02.05.2010 21:59
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Claudia Popescu 05.05.2010 22:24
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Claudia Popescu 04.06.2010 00:17
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Geta Dobrin 04.06.2010 00:16
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Mariana Bortun 06.06.2010 19:41
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie doina bisca 08.06.2010 11:39
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie vasilescu iuliana 22.10.2010 20:53
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie ANTONETA IMPUSCATU 22.10.2010 21:19
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie cristina popa 01.11.2010 12:04
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Raluca Simona Coseru 02.11.2010 20:37
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie Florentina Coseru 02.11.2010 20:59
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie ANTONETA IMPUSCATU 04.11.2010 15:50
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie mihaela ghinea 11.11.2010 19:32
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie FLORENTINA OLTEAN 15.01.2011 15:02
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie ANTONETA IMPUSCATU 07.12.2010 18:04
Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
03.11.2010 21:40
Acest modul a fost gandit pentru a-i ajuta pe profesori să-și lărgească graniţele creativităţii în procesul de predare-învăţare-evaluare.

Vă ajută să utilizaţi puterea tehnologiei informației pentru a stimula imaginaţia elevilor și pentru a le facilita transferul achiziţiilor învăţării în viaţa de fiecare zi.

Veţi putea formula și răspunde la întrebări cu privire la modalităţi eficiente de a utiliza calculatoarele pentru îmbunătăţirea procesului de predare- învăţare. Întrebarea cheie a cursului se poate formula astfel:

Cum poate fi utilizată cel mai eficient tehnologia pentru a sprijini și a evalua performanţele elevilor?[[/b]b]

Daca aveti produse de-ale elevilor realizate prin metoda proiectului si pe care le-ati stocat/ uploadat in wiki-ul vostru , ar fi minunat sa ni le prezentati.
Chiar e o adevarata provocare!
Va invit sa vizitati si site-urile:

http://educate.intel.com/ro/assessingprojects

http://educate.intel.com/ro/ProjectDesign
Elena,
mentor, Tulcea
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
05.05.2010 22:30 ca răspuns la Elena Darie.
Tehnologia moderna ne este mereu de ajutor; astfel internetul este o sursa rapida si inepuizabila de informatii si contribuie foarte mult la documentarea rapida, atat a elevilor, cat si a cadrelor didactice, stimulandu-le activitatea. Deci activitatea de invatare devine mai placuta, cu mult mai eficienta, mai practica, dar nu in ultimul rand, de actualitate.

Laura Felea, prof. istorie, Scoala Nufaru, jud. Tulcea
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
25.04.2010 17:11 ca răspuns la Elena Darie.
Scopul integrării tehnologiei în instruire determină metodele şi tehnicile de lucru la clasă. Folosirea internetului, a resurselor on-line, a bibliotecilor virtuale, a comunicării on-line, are implicaţii pe care societatea în care trăim le solicită: stimulează şi dezvoltă potenţialul cognitiv multiplu al elevilor (Teoria Inteligenţelor Multiple, H. Gardner); dezvoltă abilităţile necesare în secolul XXI; contribuie la dezvoltarea abilităţilor de gândire de nivel superior (Taxonomia lui Bloom); orientează procesul de instruire către interesele elevilor (predare centrată pe elevi).
Cheia pentru introducerea cu succes a tehnologiei în predare şi în învăţare... constă în acordarea unei atenţii sporite, managementului proceselor, strategiei, structurii şi mai ales rolurilor şi deprinderilor.
Tehnologia este vârful aisbergului în procesul de planificare a instruirii, servind ca un vehicul util, printre altele vitale.
Integrarea tehnologiilor informatice şi comunicaţionale (TIC), în procesul de predare –învăţare –evaluare, a devenit în ultimele două decenii o prioritate a politicilor educaţionale pe toate meridianele lumii întrucât se deschid noi orizonturi pentru practica educaţiei: facilitarea proceselor de prezentare a informaţiei, de procesare a acesteia de către elev, de construire a cunoaşterii.
Rolul cadrului didactic din învăţământului tradiţional, de transmiţător al informaţiei, se poate transforma,prin folosirea tehnologiei informatiei,în cel de facilitator al învăţării prin regândirea propriei misiuni: crearea unui ambient (scop, informaţii, resurse, strategie) care să-i permită elevului să-şi construiască/ dezvolte cunoaşterea.

Dulgheru Camelia-profesor de Limba si literatura romana
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
05.05.2010 22:27 ca răspuns la Elena Darie.
TIC este domeniul care leaga scoala de noutatile tehnologiei.Evaluarile elevilor se diversifica, astfel incat profesorul castiga timp, credit de incredere din partea elevilor.Prin utilizarea TIC in procesul de evaluare evitam plictiseala, rigiditatea.Se pot realiza exercitii de selectie, completare, argumentare prin retele intranet, creare de produse(proiecte,albume,eseuri) grile de co-evaluare, autoevaluare.Prin raspunsul in timp real, elevul isi va putea completa/corecta mai repede informatiile dobandite.Reprezentarile audio, video, de miscare ajuta la structurarea optima a notiunilor(concret-abstract).Misiunea profesorului este de explora zilnic noutatile pe care sa le asimileze in procesul de predare-invatare, pentru ca ,altfel,nu va sti ce vrea elevul sa stie si ce trebuie sa masoare la elevul zilelor noastre.

Vasilica Pavel - prof lb romana, Scoala Nufaru, jud. Tulcea
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
02.05.2010 21:59 ca răspuns la Elena Darie.
Panait Mihaela, Profesor învățământ primar, Gr. Sc. C Bratescu, Isaccea, Jud Tulcea

Elevii care își cunosc stilul de învățare sunt mai angajați în procesul de învățare, au încredere în ei, se simt mai independenți.
Ultimele cercetări asupra creierului afirmă că atunci când modalitățile de învățare sunt adaptate rezultatelor obținute la analiza sau testarea stilurilor de învățare, elevii vor reține cu mai puțin efort și vor fi capabili să realizeze creșterea performantelor școlare.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
05.05.2010 22:24 ca răspuns la Elena Darie.
Utilizarea noilor tehnologii in procesul de invatare este calea fireasca in educatia viitorului, lumea se misca rapid si trebuie sa fim flexibili. Tehnologia in sala de clasa are puterea sa transforme modul in care predam si calea prin care copiii invata, inlocuind procesul educational clasic cu unul interactiv, inspirational si relevant, intr-o societate moderna. Dincolo de metodele traditionale de invatare, putem sa extindem cei patru pereti ai clasei in intreaga lume. Aplicarea metodei proiect si a noilor tehnologii de informatie si comunicare propune, concret, un schimb permanent, de pe pozitii egale, intre cadre didactice si elevi, in care fiecare intreaba, invata, analizeaza si elaboreaza sensuri sau intelesuri.si, totodata, ne mobilizeaza pe noi, ca profesori, sa incercam in viitor, consecvent, alte abordari care sa-i faca pe elevii generatiei « business » sa vina cu drag la scoala.
Claudia Popescu - prof. lb. franceza, Scoala Nufaru, jud. Tulcea
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
04.06.2010 00:17 ca răspuns la Elena Darie.
Un produs al activitatii noastre!
Claudia Popescu -prof. lb franceza, Scoala Nufaru, jud. Tulcea
Ataşamente: Utilizarea tehnologiei prin metoda proiectelor.ppt (2.939,0k)
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
04.06.2010 00:16 ca răspuns la Elena Darie.
S-a mai încheiat încă o etapă din pregătirea noastră. Sper să avem puterea să facem față acestor vremuri și să punem în slujba elevului cele învățate.

Geta Dobrin - prof. Tehnologia Informației la Grupul Școlar ”Constantin Brătescu” Isaccea-Tulcea
Ataşamente: proiect didactic.doc (339,0k), mijloace_de_comunicare_internet.ppt (189,0k), MijloaceInternet.ppt (7.945,5k)
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
06.06.2010 19:41 ca răspuns la Elena Darie.
Nu pot spune că sunt un expert în TIC, dar nici nu-mi mai imaginez viaţa , ca profesor şi ca om, fără calculator.
Progresăm nu!!!!
Elevii foarte puţini nu mai au calculator şi cred că trebuie să ne gândim în primul rând la ei când dăm o temă mai complexă care necesită navigare pe Internet. Asta e realitatea.
Prof. Borţun Mariana
Limba şi literatura română
Liceul "Gh. M. Murgoci" Măcin-Tulcea
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
08.06.2010 11:39 ca răspuns la Elena Darie.
Calculatorul este foarte util atât elevului cât şi profesorului însă folosirea acestuia
trebuie realizată astfel încât să îmbunătăţească calitativ procesul instructiv-educativ, nu
sa îl îngreuneze. Calculatorul trebuie folosit astfel încât să urmărească achiziţionarea
unor cunoştinţe şi formarea unor deprinderi care să permită elevului să se adapteze
cerinţelor unei societăţi aflată într-o permanentă evoluţie.
Introducerea în şcoală a Internetului şi a tehnologiilor moderne duce la
schimbări importante în procesul de învăţământ.SI ARE CA EFECT
- Consolidarea abilităţilor de investigare ştiinţifică
-. - Creşterea randamentului însuşirii coerente a cunoştinţelor prin aprecierea
imediată a răspunsurilor elevilor
-. Instalarea climatului de autodepăşire, competitivitate
- Formarea deprinderilor practice utile
-. Asigurarea unui feed-back permanent, profesorul având posibilitatea de a
reproiecta activitatea în funcţie de secvenţa anterioară
- Facilităţi de prelucrare rapidă a datelor, de efectuare a calculelor, de afişare
a rezultatelor, de realizare de grafice, de tabele
- Dezvoltă gândirea astfel încât pornind de la o modalitate generală de
rezolvare a unei probleme elevul îşi gaseste singur răspunsul pentru o
problemă concretă
- Asigură pregătirea elevilor pentru o societate bazată pe conceptul de
educaţie permanentă (educaţia de-a lungul întregii vieţi)
- Determină o atitudine pozitivă a elevilor faţă de disciplina de învăţământ la
care este utilizat calculatorul şi faţă de valorile morale, culturale şi
spirituale ale societăţii
- Ajută elevii cu deficienţe să se integreze în societate şi în procesul
educaţional
BISCA DOINA GR. SC, MACIN
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
22.10.2010 20:53 ca răspuns la Elena Darie.
Tehnologia modernă este o provocare atât pentru profesor cât și pentru elev. Calculatorul face parte din viața copiilor noștri și e foarte important ca ei să fie sfătuiți să-l folosească în folosul lor. Implicarea calculatorului în activitatea didactică este interesantă și antrenează toți elevii, presărând în lecțiile noi și dificile interesul și bucuria de a lucra. Îmi permit să exemplific acest lucru cu o activitate pe care am desfășurat-o cu elevii clasei a IV a la disciplina istorie. Pentru evaluarea sumativă la finele unități de învățare ”Strămoșii noștri” am folosit metoda proiectelor. Elevii s-au împărțit în patru grupe, am lansat temele, obiectivele, standardele de performanță, lista cu materiale bibliografice și i-am povocat la lucru.Timpul alocat a fost de o săptămână.
Grupa 1 a realizat un Dicționar cu termeni istorici;
Grupa 2 a realizat un Dicționar cu personalități și monumente istorice;
Grupa 3 a prezentat în pp fișa biografică Decebal;
Grupa 4 a prezentat în pp fișa biografică Traian.
Internet-ul a consituit importantă sursă de informații. Creativitatea a fost pe înalte culmi, rezultatele chiar pentru mine surprinzătoare, iar pentru ei bucuria unei ore deosebite.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
22.10.2010 21:19 ca răspuns la Elena Darie.
Impuscatu A. - I.C.Bratianu - chimie
A utiliza calculatorul in procesul didactic nu presupune numai a sta in fata calculatorului si a privi ce cere profesorul. Experienta pe care am avut-o in cadrul orelor mi-a demonstrat ca poti folosi tehnologia pentru a implica elevii in procesul de predare-invatare. Dupa o tema in care au lucrat pe grupe - activitate expeimentala - fiecare a obtinut un produs. Substanta chimica obtinuta experimental a fost punctul de plecare in proiectul fiecarei grupe. Au fost determinati sa afle informatii despre produs si implicatiile acestuia asupra mediului inconjurator. Provocarea si a mea cat si a elevilor mei a fost cu atat mai mare cu cat au prezentat proiectele in fata colegilor si a parintilor. De la o activitate experimentala - de laborator am ajuns la un proiect de protejare a mediului in satul nostru. Astfel se poate face si evaluarea. Eficienta utilizarii calculatorului in aceasta unitate de invatare a constat in faptul ca pentru toti elevii a fost o provocare, iar cei care nu au calculatoare au ajutat grupul de lucru din care au facut parte prezentand pe postere cauze ale poluarii aerului, solului si apei din preajma satului.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
26.10.2010 14:26 ca răspuns la laura felea.
Utilizarea calculatorului a devenit un lucru firesc si necesar in zilele noastre. Copiii nostri petrec zilnic destul de mult timp in fata monitorului , uneori canalizandu-si energia cu lucruri care nu contribuie neaparat la dezvoltarea lor intelectuala . Consider ca locul lecturii a fost luat de navigarea pe net. In aceste conditii ,cred ca este necesar sa facem eforturi si noi , profesorii ,pentru a ne adapta erei calculatorului si a ne varia strategiile de invatare in conformitate cu diversele stiluri de invatare ale elevilor. Participarea la cursul Intel Teach mi-a oferit posibilitatea sa aplic un proiect bazat pe utilizarea tehnologiei la clasa.Am lansat elevilor de clasa a VI -a un proiect ,,Cartea-obiect cultural", care s-a derulat timp de o saptamana si care s-a materializat prin realizarea unor produse utilizand diferite surse de informare. Proiectul a fost primit cu entuzism de catre elevi si le-a oferit posibilitatea sa-si dezvolte aptitudinile de documentare , colaborare si comunicare.
Prof. de limba si literatura romana , Pandele Monalisa
Scoala cu cls. I-VIII ,,I.Creanga" , I.C.Bratianu , Tulcea
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
01.11.2010 12:04 ca răspuns la Elena Darie.
Integrarea tehnologiei informatice si de comunicare in procesul de predare -invatare-evaluarea devenit in ultima vreme o necesitate.Sunt foarte putini elevii care nu au calculator acasa si trebuie sa speculam acest fapt. Rolul nostru se transforma in acela de facilitator al invatarii. Trebuie insa sa avem mare grija la ce si mai ales cat ia fiecare elev de pe internet.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
02.11.2010 20:37 ca răspuns la Elena Darie.
Numele meu este Coseru Raluca Simona si sunt educatoare la Scoala cu clasele I-VIII „Ion Creanga”, com IC Bratianu, jud, Tulcea.
Putem spune ca in privinta utilizarii calculatorului, elevii sunt oarecum inaintea noastra, insa nu neaparat intr-un sens pozitiv. Ramane atunci datoria noastra de a-i indruma pe elevi spre a folosi tehnologia mai mult in scopuri educative si mai putin in scopuri distractive.
De exemplu, intr-o lectie pe care am sustinut-o la clasa am introdus metoda proiectelor si am impartit elevilor sarcini ce presupuneau lucrul cu calculatorul si implicit cu internetul. Activitatea a fost un real succes, copiii fiind deosebit de interesati si implicati, evaluarea fiind realizata cu mai multa usurinta.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
02.11.2010 20:59 ca răspuns la Elena Darie.
Numele meu este Coseru Florentina si sunt invatatoare la Scoala cu clasele I-VIII „Ion Creanga”, com. IC Bratianu, jud. Tulcea.
Tehnologia este o noua metoda prin care cadrele didactice isi pot atrage elevii astfel incat acestia sa participe mai mult la propria educatie chiar daca intr-un mod inconstient. Aceasta arma este de un real folos atunci cand cadrul didactic isi selecteaza cu atentie continutul ce se doreste a fi transmis si modul in care acesta este evaluat.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
04.11.2010 15:50 ca răspuns la Elena Darie.
Impuscatu Antoneta - I.C.Bratianu

Evaluarea elevilor nostri este una din problemele cele mai importante. Ne punem intrebari : Ce evaluam? Cat evaluam? Cum evaluam? In functie de tema ne stabilim modul in care evaluam. La clasa a VIII-a la chimie la o tema experimentala fiecare grupa a obtinut un compus chimic pe care trebuia - in ora urmatoare sa il prezinte colegilor din grupele celelalte. Prezentarea s-a facut in PP, iar pasii pe care i-au urmarit pentru prezentare i-au gasit dupa ce eu le-am indicat o adresa ce imi apartine. Deasemenea, le-am indicat si site-uri din care puteau lua informatii legate de poluarea mediului. Important era sa prezinte factorii chimici poluanti si care sunt cauzele poluarii satului nostru. Interesant, s-au intrecut pe ei.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
11.11.2010 19:32 ca răspuns la Elena Darie.
În secolul XXI este resimţită, mai mult ca oricând, nevoia de a asista învăţarea prin intermediul tehnologiei informatice şi comunicaţionale. Din ce in ce mai mulţi elevi au acces la Internet, şi si din ce in ce mai mulţi elevi au acces la computere fie casa fie la şcoală. În aceste condiţii, devine o necesitate integrarea tehnologiei informatice şi comunicaţionale în procesul de predare-învăţare-evaluare. Si eu ca profesor de limba engleza am integrat in cadrul orelor mele o serie de activitati care sa includa tehnologia moderna; deoarece limbile straine sunt in stransa legatura cu noile tehnologii de informare si comunicare
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
15.01.2011 15:02 ca răspuns la Elena Darie.
Ma numesc OLTEAN FLORENTINA , profesor de Religie la scoala cu CLS. I-VIII ''Ion Creanga'' I.C.Bratianu.
Calculatorul este unul dintre mijloacele tehnice folosite tot mai des in societatea moderna.Este folosit cu rezultate deosebite ca mijloc de invatamant, deoarece ofera elevilor conditiile unei participari active la procesul de invatamant, dar si ale unei invatari active.Terminarea cursului m-a introdus mai adanc in tehnologia moderna, aplicand la clasatot felul de proiecte.astfel la clasa a-V-a am folosit metoda proiectelor, in care elevii impartiti pe grupe au avut de realizat doua ppt-uri despre cele doua mari sarbatori religioase: Nasterea Domnului si Invierea Domnului.proiectul a fost un succes.
RE: Mentorat_Tulcea_Teme de lucru si exercitii de reflectie
07.12.2010 18:04 ca răspuns la Elena Darie.
Impuscatu Antoneta - profesor chimie I.C.Bratianu
Am incercat sa ma incadrez in timp, dar nu am reusit pe cat mi-am dorit.
Ataşamente: Proiect didactic PIR 2010.doc (480,5k)