Maria Borsan
Clasament: Incepator
Publicări: 7
Dată aderare: 06.07.2009
Mesaje recente
|
Tratarea diferentiata a elevilor
02.05.2010 11:56
Practici pedagogice. Planificare pentru succes în învăţare
,,Atunci când predarea se pliază pe nevoile elevilor, atitudinea acestora se schimbă și se obţin rezultate mai bune” (Cotton, 1998). Toţi elevii au nevoie de condiții adecvate nivelului lor si de, sprijin individualizat. Informaţiile obţinute de profesori prin evaluările formative îi ajută să proiecteze activitatea didactică in care utilizeaza resurse procedurale si materiale care să corespundă nevoilor tuturor elevilor. De asemenea, elevii au nevoie de un mediu de învăţare care să le permită să-și folosească punctele tari și interesele pentru a acumula cunoștinţe și pentru a-si dezvolta capacităţile. Instruirea diferențiată nu are retete,tine de un anumit mod de gândire al educatorului.Factorii de diferentierea elevilor sunt:: varsta, nivelul de cognitie, stilul de invatare, tipurile de inteligente.
Tomlinson (2000) enumeră patru modalităţi prin care profesorii pot diferenţia instruirea: prin conţinut: ajustarea a ceea ce au de învăţat elevii sau a modului în care ei primesc informaţia necesară; prin proces: recomandarea unor modalităţi de abordare a conţinutului; prin produse: crearea de oportunităţi de exersare, aplicare şi extindere a ceea ce au învăţat într-o varietate de moduri; prin mediul învăţării: crearea unei clase în care să existe zone de studiu în linişte şi zone de interacţiune şi în care să se predea rutine care dezvoltă independenţa de acţiune.
În educaţie nu există reţete, există experienţă acumulată, idei, teorii bazate pe cercetări noi, practici confirmate care şi-au demonstrat în timp eficienţa, valori, principii, reguli. Succesul educaţiei se bazează pe adaptarea demersului educaţional la nevoile individuale ale fiecărui elev.
|