Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Forum
Vizualizare combinaţii Vizualizare plată Vizualizare arborescentă
Fire de discuţie [ Anterioara | Următoarea ]
Combaterea violentei
Combaterea violentei
02.02.2011 19:40
Prof.Lavrente Florentina,Scoala de Arte si Meserii,Luncavita,Tulcea


De multe ori auzim ca este imposibil de lucrat cu anumiti elevi ,deoarece asa este ” firea lor”.Multi dintre noi cred ca intr-adevar asa si este.Dar oare cei care imbratiseaza acest punct de vedere,nu exprima altceva decat o scuza pentru orice esec?
Comportamentul lor poate fi schimbat cu siguranta,cu conditia sa stim cum sa-i determinam sa-si doreasca ei insisi acest lucru.
Atunci cand avem de lucrat cu asa-zisi ”elevi dificili” este necesar sa fim atenti la atitudinea adoptata de noi in raport cu acestia.Trebuie sa fim constienti ca:
1)Nu exista “elevi dificili” din nastere;numai capacitatea noastra de a trata anumiti elevi are limite.Elevii dificili pot sa semene intre ei ,dar ca si noi sunt individualitati(personalitati).
2)Nu exista elevi “irationali”,insa capacitatea si dorinta noastra de a-i intelege pe cei care gandesc diferit de noi are limite.Ei se poarta intotdeauna “rational” din punctual lor de vedere.Cu cat punctul lor de vedere este mai indepartata de al nostru ,cu atat este mai greu pentru noi sa intelegem felul lor de a reactiona.
3)Elevii fac intotdeauna ce pot ei mai bine,utilizand resursele personale de care dispun(educatia,studiile,experienta) in cadrul limitelor pe care le impune lumea lor.Pentru a le schimba felul de a actiona,trebuie sa-i ajutam sa-si dezvolte resurse noi si diferite sau un nou mediu si o alta intelegere asupra lumii.
4)Propriul nostru comportament este mijlocul principal de a actiona.Cu cat suntem mai flexibili,cu atat este mai probabil sa gasim un mod eficient de a-i influenta.Daca ceea ce facem nu functioneaza,trebuie sa fim pregatiti sa facem ceva diferit si sa incercam noi modalitati de abordare,pana gasim una care sa dea rezultate.
5)Inainte de a incerca sa influentam elevii trebuie:
-sa investim tipm si efort pentru a asculta;
-sa castigam o perspectiva asupara motivelor pentru care ei fac ceea ce fac;
-sa intelegem in ce masura comportamentul nostru il afecteaza pe al lor;
-sa hotaram ce anume vrem sa faca ei diferit.
6)Trebuie sa acceptam ideea ca elevii isi schimba comportamentul cand au un motiv real si cand se simt suficient de siguri ca sa faca acest lucru.
Provocarea reala este de a descoperi ce si cand este destul de bun si destul de sigur pentru fiecare elev .Comportamentul lor este un amestec de calcul si spontaneitate.De aceea este dificil de prescris un anumit comportament pentru orice situatie sau pentru fiecare elev.Acesta depinde de elevul in cauza ,de circumstante si de ceea ce vrem sa realizam.
Ataşamente: combaterea violentei-flor.ppt (6.064,0k)